Během ZŠ jsem měl vždy průměry 1,00. A matematika mě dost bavila.
Ale na gymplu, to snad byl druhák nebo tak nějak, tak jsme začali brát
stereometrii. A já ty řezy nikdy neviděl. Měl jsem čtyři jedničky
z testů z algebry a pak přišly tři pětky ze stereometrie. Takže doteď
si pamatuji, jak jsem byl šťastný, že to mám za sebou. A pak najednou
kombinatorika a pravděpodobnost… 😄
To jsem doteď nepochopil.
Takže od té doby jsem už matiku nechtěl ani vidět. Nešla mi a ani mě
nebavila.
Když ji teď doučuji, tak pouze úroveň typu ZŠ. Tam jde hlavně o logiku.
Děkuju.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? orwell, Rokio před 641 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Na základce to bylo slabé, ale postupně s věkem jsem si matiku přímo zamilovala. Učivo, které jsem moc nechápala na ZŠ a SŠ, mi na VŠ krásně docvaklo, a vše do sebe zapadlo a dávalo smysl. Prostě jsem k matice s věkem dospěla.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?orwell Nahlásit |
Celkem to šlo
3Kdo udělil odpovědi palec? jirka F, orwell, VaclavZeman
před 641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na základce jedničky, na OA v průměru trojky a na učňáku zase jedničky.
3Kdo udělil odpovědi palec? orwell, Ametyst, VaclavZeman
před 641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak na ZŠ 1/2, při dalším studiu už to bylo horší. Nakonec jsem se
naučil vše, co bylo potřeba. Jo, matematika je úžasná, mám ji rád,
avšak ona mě už méně a to je mně líto 🙂
To, o čem se zmiňuješ (stereometrie, kombinatorika, pravděpodobnost,…)
není zrovna až taková věda a pokud jsi opravdu učitel, předpokládal bych
určitou znalost těchto věcí. Existují mnohem horší oblasti matematiky na
pochopení. Samozřejmě, dají se i na jednoduchá témata vymyslet
příklady, na kterých si člověk může „vylomit zub“, ale pochopit
alespoň v základech třeba tu kombinatoriku a pravděpodobnost lze i bez
zvláštních matematických schopností.
3Kdo udělil odpovědi palec? Drap, Ametyst, VaclavZeman
před 641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V pohodě. Sčítání a odčítání do deseti mi šlo, ještě teď to leckdy dám zpaměti :)
1Kdo udělil odpovědi palec? VaclavZeman
před 641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Málem jsem z matiky propadl a ty nesmyslné vzorečky jsem v životě nikdy nepoužil a nepotřeboval.
1Kdo udělil odpovědi palec? VaclavZeman
před 641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já jsem rozčilen nebyl a ani nejsem. Jen jsem to chtěl vyjasnit.
A to moje vyjádření bylo nešťastné. Po gymplu jsem se už stereometrii, kombinatorice či pravděpodobnosti ani jednou nevěnoval. A neměl jsem sebemenší důvod.
Navíc ve školství typu střední školy už suplování typu náhrada učitele za libovolného učitele moc neprobíhá. A u nás na škole už v podstatě vůbec. Takže já opravdu suplování nemám, a když už, tak párkrát do roka dostanu na hodinu nějakou němčinu či angličtinu.
Stejně tak bych nemohl učit tělocvik a ani ho třeba suplovat. Mám sto dvacet kilogramů a sport je pro mě vždy vyjít dvě patra do mého kabinetu.
Jak už jsem uvedl, na nižším gymnáziu bych mohl učit chemii, fyziku i matematiku. Bodejť by ne, když je na této úrovni doučuji za prachy.
Děkuju.
Orwelle, to že učím němčinu a angličtinu neznamená, že bych měl
ovládat matematiku na úrovni vyššího gymnázia.
Stejně tak nechce po učiteli chemie nikdo znalost němčiny či
francouzštiny, tedy předmětů, které se u nás učí. Děkuju.
Nechtěl jsem tě rozčílit, ale zaujala mě část textu v otázce:
„A pak najednou kombinatorika a pravděpodobnost… 😄 To jsem doteď
nepochopil.“
Je úplně jedno, co učíš. Pokud jsi pedagog, předpokládal bych, že
určité schopnosti a znalosti máš i v jiných oblastech, třeba i v té
chemii, biologii, matematice, fyzice, atd., nejen v tom, co učíš –
němčině a angličtině. Jo, kdybys napsal: „… už jsem zapomněl…“,
ale napsat „…dosud jsem nepochopil…“ Nemám na mysli nějaké detailní
znalosti, ani schopnost jít zaskočit učitele matiky. Ale pochopit to, o čem
píšeš, to bys mohl. To není teorie relativity.