Teď jsem viděl kousek „Auto moto světa“, kde ukazovali, jak jsem
pochopil, auta pro teenagery a jedno z těch aut bylo tohle:
https://www.garaz.cz/clanek/ellenator-ridili-jsme-pozoruhodny-stroj-pro-sestnactilete-21006294,
což je (a je to i dobře vidět) odvozenina z normálně 4 kolového
klasického auta (tohle má taky teda 4 kola, ale ty zadní blízko sebe, čili
je to taková „tříkolka“). Nechytl jsem, proč to tak, nevíte někdo?
Přeci dát ta kola k sobě akorát zvyšuje riziko, že se to okulí,
ne? 😉
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Kepler před 1192 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to dáno legislativou, podle které se jedná o tříkolku, má výkon uškrcený na 20 k, takže stačí řidičák A1 od 16 let. To je jediný důvod. Něco pro synky bohatých tatínků. Samozřejmě to nemá takovou stabilitu jako klasické auto, ale ono to není žádný divočák a převrátit to na boudu by asi stálo nemalé úsilí. Je to takový luxusní hadraplán. Ono se to nezdá, ale i tříkolky mohou být překvapivě stabilní – viz třeba takový britský Morgan.
0 Nominace Nahlásit |
Vzdyt to v clanku jasne pisi. Trikolku z toho udelali proto, aby to mladosi mohli ridit s ridicakem A1. Zjednodusene receno: mene nez 4 kola = motorka. V kombinaci s omezenim vykonu motoru na to pak staci ridicak na malou motorku (A1).
0 Nominace Nahlásit |
Právě z důvodu dostupnosti pro mladé. Další výhoda je, že je to dobře manévrovatelné, obzvláštně v městském provozu, při parkování a podobně. To jak se to bude, či nebude záleží na těžišti, a podle mne se to nebude na běžných komunikacích převracet více než klasický osobák.
0 Nominace Nahlásit |
Aby si v tom nezvykli jezjit i dospělí.
Napřo: AXAM stojí 150 000 – velmi lákavé, čtyři kola, ale jede krokem
a motor záměrně řve jak stovka fichtlů. V tomhle opravdu jezdit
nechceš
0 Nominace Nahlásit |