Avatar uživatele
Guči

Co když nedopadne dobře komisionální zkouška?

Ahoj, bohužel řešíme problém, dostanu na vysvědčení z angličtiny za 5. Jsem na SŠ. Se známkou nesouhlasím a chci se nechat přezkoušet. Co jsem se dívala, tak se zahájí komisionální zkoušení nejpozději do 14 dnů od přijetí žádosti. Otázka je, pokud bych to komisionální zkoušení nezvládla, mám možnost ještě opravných zkoušek v srpnu? Nebo mám již smůlu a opakuji ročník se souhlasem ředitele, co jsem se dívala, tak bych měla mít možnost opravné zkoušky. Děkuji moc za radu.

Zajímavá 0 před 512 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Filip84

Podle ustanovení § 69 odst.9 školského zákona má-li zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o hodnocení prokazatelně dozvěděl, nejpozději však do 3 pracovních dnů od vydání vysvědčení, požádat ředitele školy o přezkoumání výsledků hodnocení žáka; je-li vyučujícím žáka v daném předmětu ředitel školy, krajský úřad. Pokud není dále stanoveno jinak, ředitel školy nebo krajský úřad nařídí komisionální přezkoušení žáka, které se koná nejpozději do 14 dnů od doručení žádosti nebo v termínu dohodnutém se zákonným zástupcem žáka. Česká školní inspekce poskytne součinnost na žádost ředitele školy nebo krajského úřadu.

Podle ustanovení § 69 odst.11 škol­ského zákona v odůvodněných případech může krajský úřad rozhodnout o konání opravné zkoušky a komisionálního přezkoušení podle odstavce 9 na jiné střední škole. Zkoušky se na žádost krajského úřadu účastní školní inspektor.

Podle ustanovení § 69 odst.7 školského zákona žák, který na konci druhého pololetí neprospěl nejvýše ze 2 povinných předmětů, nebo žák, který neprospěl na konci prvního pololetí nejvýše ze 2 povinných předmětů vyučovaných pouze v prvním pololetí, koná z těchto předmětů opravnou zkoušku nejpozději do konce příslušného školního roku v termínu stanoveném ředitelem školy. Opravné zkoušky jsou komisionální.

Podle ustanovení § 69 odst.8 školského zákona žák, který nevykoná opravnou zkoušku úspěšně nebo se k jejímu konání nedostaví, neprospěl. Ze závažných důvodů může ředitel školy žákovi stanovit náhradní termín opravné zkoušky nejpozději do konce září následujícího školního roku. Do doby náhradního termínu opravné zkoušky navštěvuje žák nejbližší vyšší ročník.

Nic víc platné právo neříká.

Z logiky věci je závěrečné hodnocení žáka na střední škole samostatný individuální správní akt. Pokud se domníváš, že hodnocení nebylo správné, můžeš za podmínek, které na takové rozhodnutí klade zejména ustanovení § 69 odst.9 školského zákona, a ve lhůtě tam stanovené, podat opravný prostředek.

Na základě opravného prostředku ustanovený nadřízený (ředitel či krajský ouřad) přezkoumá, zda-li jsi byla klasifikována správně, či-li nic. Pokud uzná, že jsi nebyla klasifikována správně, klasifikaci změní, v opačném případě Tvůj opravný prostředek zamítne.

Pokud to přezkoumání klasifikace postupem podle ustanovení § 69 odst.9 (a případně i odst.11) školského zákona proběhne a klasifikace bude potvrzena, tak se na Tebe hledí, jako bys ten opravný prostředek nepodala (nemůže Ti jeho uplatnění jít jakkoli k tíži), tedy i potom máš nárok na komisionální opravnou zkoušku ve smyslu a podle ustanovení § 69 odst.7 školského zákona.

Pokud bys neuspěla ani v komisionální zkoušce ve smyslu a podle ustanovení § 69 odst.7 školského zákona, budeš klasifikována jako žák, který neprospěl (§ 68 odst.8 věta prvá školského zákona), no a na základě toho budeš vyloučena ze studia.

Rozhodnutí o vyloučení žáka ze studia je individuálním správním aktem, který je soudně přezkoumatelný na základě žaloby proti rozhodnutí ve smyslu ustanovení § 65 odst.1 nebo odst.2 soudního řádu správního. Dřívější rozhodnutí nikoli, protože se jimi autoritativně nekonstruují, nezrušují nebo neurčují individuální práva, ani se do nich nezasahuje.

https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2004-561
https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2002-150

Upravil/a: Filip84

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Guči

Filipe moc děkuji za tak rozsáhlou odpověď, nyní když jsi mi to takhle napsal tak mám docela strach zažádat o komisionální přezkoušení a jít raději na opravky až v srpnu.

Avatar uživatele
Guči

Tak jsem si to přečetla ještě několikrát, je to na mě dost odborně napsané, tak jsem si to musela číst dokola. Pochopila jsem tedy pokud neuspěji u komisionální zkoušky a potvrdí se mi 5. Tak mám možnost dalšího komisionálního přezkoušení v podobě opravné zkoušky. Děkuji moc.

Avatar uživatele
Filip84

Ano, pochopila jsi to správně. 😃

To je právo, právo je vždy ultima ratio, právo je tvrdé, komisní, velmi malicherné a slepé.

Já nevím, jestli jsi byla známkou „nedostatečně“ hodnocena právem, nebo ne. Pochop, já to nemám jak posoudit. Čistě hypotheticky by ta komise měla jenom přezkoumat, jestli Tvé znalosti odpovídají klasifikování stupněm „nedostatečně“, nebo neodpovídají, respektive, jakému stupni klasifikace odpovídají, pokud neodpovídají stupni „nedostatečně“, a tím Tě – případně – klasifikovat.

Theoreticky. Prakticky to znamená, že když uspěješ u té komise, tak ten učitel, co Tě klasifikoval „nedostatečně“, bude mít problém. Nevím, jak velký, učitelů je málo, taky nevím, co za „typa“ je ředitel, jaké mezi sebou mají vztahy, jedno s druhým, ale prostě nesprávně pracoval, protože kdyby pracoval správně, nemohl by Tě nesprávně klasifikovat, jednoduché.

Pokud v té škole končíš, tak Ti může být úplně někde, co si o Tobě bude ten učitel myslet. Pokud s ním máš ale koexistovat další rok, dva, tři, no tak bych zvážil, jestli ten opravný prostředek podat.

Podívej se, mi se stalo něco podobného, ale na pololetí: mistr z praxe byl protekční kokot (jeho fotr tam dělal zástupce ředitele pro praktický výcvik, synátor se ve fabryce nechytl, protože byl kokot, a ještě k tomu měl lachtaní nemoc, tak – víš co 😅), na mne si zasedl, a v pololetí mne klasifikoval z praktického výcviku nedostatečně. Vrchní mistr mi sám říkal, že ten mistr je kokot (takhle to doslova neřekl, ale pochopil to z toho i debil), že ho tam nechce, ale prostě ho tam mít musí, protože jeho fotr je tím zástupcem ředitele, no a že si mám podat žádost o komisionální přezkoušení, protože jako fakt na pětku z praxí nejsem.

Tak já jsem to, tehdy, zvažoval, ale ještě jsem za tím mistrem zašel, a – z očí do očí, beze svědků – jsem mu přesně tohle řekl: že jsem byl za vrchním mistrem, a že mi vrchní mistr říkal, že si mám podat žádost o komisionální přezkoušení, a že mne podrží. A ať uváží – objektivně – když budu ten Hebel vyrábět před ouřední komisí, jestli jako fakt ten Hebel bude na pětku. No a že po něm potom půjdu, protože ho tam nikdo nechce. 😅 On že ne, že to nemám dělat, že si tím – prý – všecky naseru. Já mu říkám, že kulový hovno všecky naseru, naseru akorát tak jeho, a to mi bude velikým potěšením, a že mi to je Wurst, já mohu štúdium dokončit i na jiným ústavu v mocnářství, ale jeho nikdo jiný nezaměstná.

No, abych to neprodlužoval: byl z toho vyklepaný, jak partisan z vejtřasky a slíbil, že když tu pětku „nechám být“, tak mne podrží u závěrečných zkoušek (bylo to na pololetí v druháku).

A jo, já jsem do toho risika šel. A vyplatilo se.

Kdybych nešel? Tak bych měl na pololetí místo pětky trojku, možná i dvojku. On by se tam, asi, fakt jako neudržel, protože krom fotra ho tam nikdo nechtěl a tohle by byla objektivní příčina. Ano, ale byl to chcípák, který věděl, že byl odhalen a podle toho se choval. Víš, co za svině může být ten mistr, co přijde po něm? 🤷🏽‍♀️

A to je klasifikace objektivní věci: máš Maschine, materiál, předepsaný čas, vyrobíš v normě – nevyrobíš v normě. Je to měřitelné, jednoduché (vrchní mistr mi i, dokonce, řekl, co by mi dali dělat na tu komisionální zkoušku, takže já jsem věděl, že to na 2–3 dám Sicher! 😎😃). S angličtinou to až tak velice jednoduché není, frajerko! Jinými slovy: mohou Tě podržet, ale stejně tak krásně a dobře Tě mohou úplně potopit!

Tak si to přeber, nebo nechej být! 😃

Nový příspěvek