Avatar uživatele
tomfzr6

neukazuje teplotu a netopí fabia 1.4 mpi

Dobrý den, prosím vás o radu. Fabia spalovala vodu,po výměně těsnění pod hlavou opět stejný problém,zjištěny utopené vložky válců, po přetěsnění vložek už vodu nežere, ale najednou se nehne ručka teploměru a auto netopí. Dočetl jsem se, že bude nejspíš termostat ko, ale jak je to možné takto z nenadání? zvýšením tlaku vody? když už jí to nespaluje? prosím o radu, auto je přítelkyně a je nutné s ním denně jezdit. mnohorkát děkuji za rady Tom

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 973 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
df

Kdo opravoval to auto? Co znamená utopené vložky válců. Takový popis zavady vymyslel ten, kdo to auto opravoval? Přestaňte se v tom hrabat když tomu nerozumíte a jeďte s tím do pořádného servisu.
Jinak pokud je teplota kolem 60–70 stupňů a topí vlažně, tak může být trvale otevřený termostat a tim padem chladí neustale pres velky okruh. Potom ho vyměnit

Upravil/a: df

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

Není to nic divného, spíš naopak, je to téměř „povinná“ závada vztahující se k předchozímu úbytku chl. kapaliny. V důsledku jejího nedostatku došlo k přehřívání termostatu (vedením tepla od nedost\atečně chlazeného motoru), kapalina mohla vařit a čím déle tento stav trval, tím vyšší šance, že se termostat vyhřál tak, že zůstal trvale zakousnutý v poloze „zcela otevřeno“. A protože je stále otevřený, tak je otevřen okruh do chladiče, tudíž teplota chl. kapaliny leze nahoru VELMI pomalu, zvláště v zimě za jízdy.

Tož jaképak „znenadání“. :) Ve skutečnosti se ti může jakákoliv součástka bezdůvodně potento, už jen díky výrobě (kvalitní, méně kvalitní, zmetek).
Nech nastartované auto cca 10–15minut (stojící, NE za jízdy, docházelo by k náporovému chlazení a to bys mohl jet třeba i půl hodiny, než se to hne, pokud je zima) a teplota by měla vystoupat (budík ukazovat) – tak poznáš, jestli nemáš závadu v elektrice i bez diagnostiky.

Neřeš, protě vyměň, stojí jen někoik stovek. :)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
df

Když byli vadné pístní kroužky, tak muselo ubývat i oleje a kouřit z výfuku.

Avatar uživatele
tomfzr6

auto jsem dělal já, je to fabka a tam problém s utopenými vložkami bývá. Vložky zatěsněny kroužkami a nyní s dostačujícími přesahy. autu se neustále ztrácela kapalina, spalovala ho, ted vše opraveno, ale netopí to a neukazuje budík, závada v elektronoce není, jen jsem se chtěl ujistit, zda je to vážně termostatem a bylo mi divné, že se závada s otevřeným termostatem ukázala ted hned po opravě. děkuji za odpověd aliendrone

Nový příspěvek