Dobrý den, prosím vás o radu. Fabia spalovala vodu,po výměně těsnění pod hlavou opět stejný problém,zjištěny utopené vložky válců, po přetěsnění vložek už vodu nežere, ale najednou se nehne ručka teploměru a auto netopí. Dočetl jsem se, že bude nejspíš termostat ko, ale jak je to možné takto z nenadání? zvýšením tlaku vody? když už jí to nespaluje? prosím o radu, auto je přítelkyně a je nutné s ním denně jezdit. mnohorkát děkuji za rady Tom
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 973 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Kdo opravoval to auto? Co znamená utopené vložky válců. Takový popis
zavady vymyslel ten, kdo to auto opravoval? Přestaňte se v tom hrabat když
tomu nerozumíte a jeďte s tím do pořádného servisu.
Jinak pokud je teplota kolem 60–70 stupňů a topí vlažně, tak může být
trvale otevřený termostat a tim padem chladí neustale pres velky okruh. Potom
ho vyměnit
Upravil/a: df
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 973 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není to nic divného, spíš naopak, je to téměř „povinná“ závada vztahující se k předchozímu úbytku chl. kapaliny. V důsledku jejího nedostatku došlo k přehřívání termostatu (vedením tepla od nedost\atečně chlazeného motoru), kapalina mohla vařit a čím déle tento stav trval, tím vyšší šance, že se termostat vyhřál tak, že zůstal trvale zakousnutý v poloze „zcela otevřeno“. A protože je stále otevřený, tak je otevřen okruh do chladiče, tudíž teplota chl. kapaliny leze nahoru VELMI pomalu, zvláště v zimě za jízdy.
Tož jaképak „znenadání“. :) Ve skutečnosti se ti může jakákoliv
součástka bezdůvodně potento, už jen díky výrobě (kvalitní, méně
kvalitní, zmetek).
Nech nastartované auto cca 10–15minut (stojící, NE za jízdy, docházelo by
k náporovému chlazení a to bys mohl jet třeba i půl hodiny, než se to
hne, pokud je zima) a teplota by měla vystoupat (budík ukazovat) – tak
poznáš, jestli nemáš závadu v elektrice i bez diagnostiky.
Neřeš, protě vyměň, stojí jen někoik stovek. :)
0
před 973 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
auto jsem dělal já, je to fabka a tam problém s utopenými vložkami bývá. Vložky zatěsněny kroužkami a nyní s dostačujícími přesahy. autu se neustále ztrácela kapalina, spalovala ho, ted vše opraveno, ale netopí to a neukazuje budík, závada v elektronoce není, jen jsem se chtěl ujistit, zda je to vážně termostatem a bylo mi divné, že se závada s otevřeným termostatem ukázala ted hned po opravě. děkuji za odpověd aliendrone