Namísto jednotlivých předmětů budou studenti studovat události a jevy
v interdisciplinární podobě. Druhá světová válka se bude tím pádem
probírat a následně zkoušet z hlediska historie, geografie a matematiky.
A kupříkladu v rámci kurzu „Práce v kavárně“ si studenti zlepší
znalosti v angličtině a ekonomii, a zároveň si vytříbí komunikační
dovednosti.
Více zde:
https://www.novinky.cz/veda-skoly/421022-finsko-se-jako-prvni-zeme-zbavi-skolnich-predmetu.html
Zajímavá 0 před 2932 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ne
Nedokáži odhadnout jak ve Finsku, neni ani důležité zda s tím souhlasíme nebo ne. Nemůžeme tím nic měnit. Naše školství ale neni na podobnou věc ještě zdaleka připraveno.
0 Nominace Nahlásit |
Ne
No, a mohlo by to třeba vypadat takhle nějak:
Jakub nám uvede a vysvětlí důvody vedoucí ke svržení 1. atomové
bomby na Japonsko v závěru 2. sv. války, Pepík nám zjistí a ukáže na
mapě dráhu letu bombardéru B-52 a za pomocí měřítka mapy stanoví její
délku v km, Anička nám to přepočítá na míle a pak zjistí, jaké bylo
počasí v místě dopadu bomby. Dále vysvětlí pojmy tlaková výše a
tlaková níže. Honza nám vysvětlí jadernou reakci při výbuchu a Martina
nám to přeloží do angličtiny.
A pak si dají všichni kávičku, prodiskutují svoje výkony, které si taky
sami vzájemně ohodnotí.
Jsem rád, že jsem mohl studovat ještě v normálních školách, i když jsem k nim měl také různé výhrady. Je zajímavé, jak se slavné reformy ve školství opět nenápadně vrací ke starým osvědčeným praktikám, což se ovšem nesmí říci naplno, ale zabaluje se to jak lejno do pozlátka. Stačí si vzpomenout na propagované RVP, ŠVP a co z toho vzešlo…
0 Nominace Nahlásit |
Ano
Zní to pěkně, ale musel bych si to vyzkoušet na vlastní kůži, abych posoudil, zda je ten systém až tak moc dobrý, jak tvrdí. Rozhodně je to ale změna k lepšímu. Také záleží na odezvě od studentů a učitelů, a chce to i kvalitní učitele, ne namyšlené ještěry, co si myslí, že můžou všechno. Proto jim přeji hodně štěstí, ať to vyjde co nejlépe, a ostatní země se pak mohou inspirovat.
Jinak hrozně se mi líbí tahle část: „Stále mnoho škol učí staromódním způsobem, který byl užitečný na počátku 20. století. Musíme si uvědomit, že v současnosti už máme jiné potřeby a požadavky. Potřebujeme něco pro 21. století“
0
před 2932 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano
Já myslím, že se jedná o velmi pokrokový přístup ke vzdělávání a ten starý je opravdu přežitý. Proč by se měli studenti museli povinně učit předměty, které je ani za mák nezajímají a skládat z nich maturitu? Takhle si od začátku vyberou svůj zájem, budou mít od začátku daleko lepší přehled a pokud je zaujme nějaká specializace, pak mají dost času aby si vybrali obor studia na VŠ. Dodnes jsem nevyužil ruštinu, dějepis, biologii, botaniku ani marxismus-leninismus. Všechno to pro mně byl balast, který jsem se musel učit a odebíral mi čas na učení toho, čemu jsem opravdu rozuměl a chtěl jsem to líp pochopit.
Upravil/a: Kepler
0
před 2932 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano
těžko říct, záleží na výsledcích, ty se ale dostaví až za mnoho let. Momentálně patří finské školství (co se týče výsledků) k těm silně nadprůměrným systémům. Mě by zajímalo, jak konktrétně by to mělo vypadat. Už jsem o tom četl před lety (na Novinkách zase něco „objevili“), zatím si moc neumím představit konkrétní provedení. Řekl bych, že by to vyžadovalo buď velmi široce vzdělané učitele (ale zase trochu mělce) nebo vysokou úroveň kooperace a tím pádem i větší množství učitelů, aby bylo možné vůbec sestavit ve škole rozvrh.
Upravil/a: xxx3
0
před 2932 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
orwell, ano, buď rád, že jsi studoval na „normálních“ školách, a nechceš připustit změny k lepšímu. To jako chceš, aby tu tenhle stupidní systém vládl ještě jak dlouho?
Je vidět, jakou „osobnost“ z tebe ta škola udělala, když máš tak hloupé názory…
No, když tak čtu některé tvoje odpovědi a příspěvky, tak jsem vděčen školám, kde jsem studoval, že ze mě jejich „stupidní“ systém udělal „osobnost“ jakou jsem a ne takovou, jako jsi ty. Měl bych toho na srdci víc, ale promiň, nemám čas, jdu se stydět za to, že jsem vystudoval, jak jsi mi kdysi doporučil 🙂
To je možné, ale furt je to názor někoho, z koho škola udělala tu „osobnost“, jakou je, tudíž tebe. Takže je absolutně nepodstatné, že jsi mi odpověděl tak, jak jsi teď odpověděl, bylo to i dosti samozřejmé…
To jsi rovnou nemusel psát vůbec nic, takhle jsi přišel o ještě více času, kterého prý stejně moc nemáš. Zkus příště přemýšlet… c: