Proudové motory Kerosin – letecký petrolej
Zážehové motory letecký benzín – AVGAS
0 Nominace Nahlásit |
Záleží na typu motoru, který letadlo pohání.
U proudových a turbohřídelových/turbovrtulových motorů se dnes
nejběžněji používá JET A1, což je bezolovnatý letecký petrolej
(kerosen) s přídavkem nemrznoucí směsi.
U běžných pístových leteckých motorů na malých letadlech se používá
nejčastěji AVGAS (zkraceno z aviation gasoline) 100LL, což je
nízkoolovnatý stooktanový benzín.
Motory ultralightů většinou spalují běžný automobilový bezolovnatý
95oktanový benzín (natural), případně se do nich může lít i AVGAS.
A nakonec, malé procento pístových letadlových motorů jsou motory naftové. (např. na diamond DA42)
0 Nominace Nahlásit |
Řada vojenských, zejména ruských letounů (SU-25, MI-24), má vícepalivový motor a je schopna tankovat téměř cokoliv od nafty až po benzín.
0
před 4186 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek