Avatar uživatele
oooondra

Blikačka na kolo / Blikat nebo svítit? / Co žere více energie?

Ahoj,
protože nemám rád blikající blikačky v ulicích raději bych svítil, ale zase mi logicky připadá že tim tak spotřebovávám více energie.
Leda že by přepinaci mechanismus na blikání spotřebovával taky něco, což by ve vysledku obě varianty ve spotřebě přibližovalo.
Jak to tedy je?
Doplňuji:
ano, jasně že na silnici blikám. občas ale také jezdím na cyklostezkách nebo na chodnících s možností cyklistů , kde zadní světlo ve funkci blikačka nema zásadní ochraný efekt . Moje otázka cílila k zodpovězení toho, zda blikáním ušetřím pár korun do koupi nové baterky anebo ne. Já ji vzadu nevidím, ale z pozice chodce mě na chodníku ostré blikajcící světlo vadí.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Pájo, anonym před 4000 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Přepínací hradlo taky „něco žere“ (nic nepracuje ´zadarmo´).
Přesto ale doporučuju blikat (vyšší frekvencí, ne s velkými prodlevami) – z pozice řidiče bych řekl, že blikání je zřetelnější-´varovnější´.
Doplňuji:
Obávám se, že na takto přesně položenou otázku*) ti nikdo nebude schopen odpovědět – nevím o tom, že by výrobci blikačky takto testovali (resp. nikdy jsem takovéto údaje k blikačce neviděl).
Hradlo může při blikání ´žrát´ více i méně, než LEDky, které spínají (záleží na součástkách i jejich zapojení). Asi jedinou možností je tu tvoji konkrétní blikačku na nějakém mikroWattmetru změřit při jednotlivých variantách provozu a nebo provoz otestovat – několik ´mnoho´ testů do vybití baterek – přesně srovnatelných baterek za přesně definovaných podmínek – teplota, vlhkost, délka periody zapnutí…**)
*) dík za pregnantní formulaci 😉
**) obávám se, že takové testy, aby měly opravdu ´dobrou´ vypovídací schopnost, by stály více, než baterky na celou životnost blikačky – ale jako téma na nějakou studentskou práci by to mohlo elektroniky nebo ekology zajímat 🙂

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Rocker

Cyklistická světla s led diodami mají tak malou spotřebu,že rozdíl mezi blikáním/svícením je asi zanedebatelný.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jirkajirka

Blikačka více upozorní ostatní řidiče. Jedná se Ti o bezpečnost nebo o pár korun??
Doplňuji:
Samozřejmě,že spotřeba svitícich x diod je o hodně větší než klidový proud hradla když diody nesvítí

Upravil/a: jirkajirka

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Sice je fakt, že ta elektronika také něco žere, ale elektronika zvlášť v bateriových aplikacích je velice úsporná, zatímco LEDky jsou zde výkonové prvky. Spotřeba spínačů je oproti LEDkám zanedbatelná (minimálně o 3 řády nižší), takže by teoreticky měla být i nižší spotřeba.

V některých případech je možné, že při blikání se do LEDek pouští vyšší proud. To bez dokumentace nebo měření nelze říct s jistotou (ale u obyč. to není moc pravděpodobné)

S ohledem an ostatní účastníky bych s vámi souhlasil, že blikat mezi chodci a cyklisty je nevhodné. Jako řidič blikání na silnici doporučuji (Ale nějaké rozumné, za ty blikačky co dají 20 záblesků za sekundu bych vraždil. Konstruktéry.)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek