Chyba se stala na naší straně. Na našem e-shopu byla chybně zadána cena zboží (překlepem vypadla číslice a cena byla výrazně nižší, cca pětinová!). Zákazník naše zboží za tu nízkou cenu objednal, automat mu poslal automatické potvrzení objednávky. Omluvili jsme se mu za chybu. Je to tak v pořádku? Nemůže si odeslání zboží ještě nějak nárokovat?
V obchodních podmínkách totiž máme:
Zrušení objednávky ze strany prodávajícího:
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její části v případech kdy:
Zákazník neplatil předem.
Díky za odpovědi.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Pájo před 4223 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Budete ale porušovat zákony. Neboli co je napsáno v zákoně tak obchodními podmínky to prostě nepřepíšete. Pokud si zákazník objedná zboží a bude jej požadovat budete nucen jej vydat za sníženou cenu. Pokud samozřejmě jej zrušíte s důvodem chybná cena, není problém na Vás podat trestní oznámení v případě Vás zažalovat. Ale to jako podnikatel by jste měl vědět.
Takto je to například v Tescu, jednou jsem nakupoval a na cedulce byla jiná cena než na EAN kódu. Šel jsem za paní manažerkou a ona se omluvila a vyplatila jej mi to.
0 Nominace Nahlásit |
Ano je to tak jak píše I564. Pokud si zákazník objednal zboží za cenu,
která byla v době objednávky vystavena jako kupní cena, tak za tu cenu mu
to musíte prodat. U soudu to zákazník každopádně vyhraje, je k tomu už
i právní precendens. Myslím, že i nějací reportéři z ČT o tom
natočili reportáž, už nevím v jakém pořadu.
Musíte si vystavené ceny prostě hlídat. Jestli zákazník bude trvat na
dokončení započatého obchodu, tak prostě máte smůlu.
JIná situace by byla kdyby to byl rozumnej člověk a šlo se s ním
dohodnout. Nabídněte mu kompenzaci, např. v podobě nějakého dárku, nebo
cenového plánu (slevy).
0 Nominace Nahlásit |
Není to až tak jednoznačné. Před vánoci se to stalo v CzechCompu, bylo kolem toho docela haló. Podle mně by vám to mělo projít. Vybírám:
Chápeme radost, se kterou lidé televizi za 321 Kč objevili, ale ze zákona platí, že k uzavření závazné smlouvy je třeba souhlasných projevů skutečné vůle, která je prosta omylu na obou stranách. Pokud se tedy jedná o zjevně nesmyslnou cenu (321 Kč oproti 15 979 Kč), kupní smlouva není platná. Naše tvrzení se opírá také o názor Sdružení obrany spotřebitelů,“
Další názory v článku…
0 Nominace Nahlásit |
V případě, že proběhlo z vaší strany potvrzení objednávky, tak samozřejmě ano.
Navíc toto :
„kupující zadal v objednávce neúplné údaje nebo údaje
neodpovídající skutečnosti“ je pěkná píčovina, neb cenu nevyplňuje
kupující, ale prodávající.
Amatérismu zdar!
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekBedy | 1528 | |
Michal Kole | 1199 | |
led | 1156 | |
Hlada | 1131 | |
mosoj | 1124 | |
gecco | 904 | |
www | 828 | |
badisko | 817 | |
cochee | 814 | |
Dochy | 725 |
Software |
Hardware |
Internet |
Programování a webdesign |
Sítě |
Bezpečnost |
Ostatní počítače a internet |