Jak víme, na přelomu sedmdesátých let minulého století vznikly projekty
nadzvukových civilních letadel, později pak nejznámější Concorde dokonce
setrval téměř třicet let v sériovém provozu. Chci se zeptat, jak je
možné, že v dnešní moderní době žádný letecký výrobce
nechce/nemůže vyvinout a postavit supersonický dopravní letoun? Je v tom
opravdu jen otázka nákladů spojených s vývojem a provozem? Jsou na místě
obavy, že se provoz letounu nezaplatí? Věřím, že dnes by mnoho lidí
využilo tuto luxusní dopravu, z hlediska vývoje materiálů jsme také
o notný kus dále. Zajímal by mě Váš názor, zda-li by mohl někdy
v budoucnu opět podobný projekt vniknout a hlavně, proč je zatím v této
oblasti ticho?
Otázka do ankety:
Měl by v současnoti nadzvukový dopravní letoun smysl?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? petra15 před 3913 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ne, neměl.
Přepravu zlevňuje kapacita a ne rychlost. Rychlost naopak vede k neúměrné spotřebě pohonných hmot, nemluvě o dalších konstrukčních problémech.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, měl.
asi je to jako s leky…byznys…chces priklad ? Proc drzi farmaceuticke
koncerny patent levneho leku proti neurodermitisu (alergicky ekzem-casto
u deti…velice trpi… skrabou se „do krve“,oficialne nelecitelny)
v supliku? Aby mohli draze prodavat „utisujici prostredky“----o leceni
nemaji zajem, jde o miliardy…a to si ted nech rozplynout na jazyku…je to
pravda pravdouci…
Doplňuji:
Vzdyt letenka do Concordu stala jen 10 000,–DM, a co je to pro mnoho
lidi?Nic–pro zubare, advokaty, uredniky(a o podnikatelich se nemusime ani
bavit-tem jde preci prave o cas)…ve F, D, GB, NL,A,apod., kdyz muzou byt za
dve hodiny v New Yorku…
Upravil/a: petra15
0 Nominace Nahlásit |
Petra15: Plně souhlasím, cena letenky ku poměru době, za který by jistě časově vytížené osoby byly na místě je myslím v pořádku, nebojím se, že by lidé v takovém letadle nelétali. Co se týče konstrukce, pokud dokázali vyvinout takové materiály odolávající tření a teplotě ve vyskoých rychlostech již v sedmdesátých letech, vypořádali se se spolehlivostí, aerodynamikou, tak dnes by to letečtí konstruktéři nezvládli? Spíše se bojím, že dnes by to zatrhli ekologové, tvrdě bojující za životní prostředí.