ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3541 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Lze po něm požadovat náhradu za vynaložené výdaje. Pokud je to však běžné poštovné tak se to jistě nevyplatí. Pokud nebude chtít zaplatit, zvýší se náklady o další poštovné a žalovat takového zákazníka vyjde poměrně draho. Nevyplatí se to.
0 Nominace Nahlásit |
Smlouva mezi Vámi a zákazníkem vzniká už v okamžiku, kdy Vám
zákazník zašle svou „objednávku“. Obě strany jsou touto smlouvou pak
vázány a zákazník je povinen si zboží převzít (neuplatní-li například
14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy). Pokud si zákazník zboží
nepřevezme, ocitá se v prodlení věřitele a podle §522 obč.z. je povinen
uhradit Vám náklady, které Vám vznikly (tedy poštovné apod.). Takto
vzniklé náklady je možné samozřejmě vymáhat i soudně. Rovněž je
možné trvat na převzetí zboží zákazníkem a zaplacení kupní ceny (tuto
možnost je však nutné zvážit, zejména v souvislosti s právem
spotřebitele od smlouvy podle §53 obč.z. odstoupit).
Ustanovení smluvních podmínek tedy můžete koncipovat v duchu §522 obč.
z., můžete do podmínek např. vtělit upravený text zákona. Sankci nelze
formulovat jako smluvní pokutu, takovéto ustanovení by bylo neplatné.
0 Nominace Nahlásit |
Vyfakturovat mu částku na Tvoje vynaložené náklady : poštovné, balné ap.
0
před 3541 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek