Avatar uživatele
e1232851@trb

Co dělat když si zákazník nepřebere dobírku ?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3541 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Lze po něm požadovat náhradu za vynaložené výdaje. Pokud je to však běžné poštovné tak se to jistě nevyplatí. Pokud nebude chtít zaplatit, zvýší se náklady o další poštovné a žalovat takového zákazníka vyjde poměrně draho. Nevyplatí se to.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Smlouva mezi Vámi a zákazníkem vzniká už v okamžiku, kdy Vám zákazník zašle svou „objednávku“. Obě strany jsou touto smlouvou pak vázány a zákazník je povinen si zboží převzít (neuplatní-li například 14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy). Pokud si zákazník zboží nepřevezme, ocitá se v prodlení věřitele a podle §522 obč.z. je povinen uhradit Vám náklady, které Vám vznikly (tedy poštovné apod.). Takto vzniklé náklady je možné samozřejmě vymáhat i soudně. Rovněž je možné trvat na převzetí zboží zákazníkem a zaplacení kupní ceny (tuto možnost je však nutné zvážit, zejména v souvislosti s právem spotřebitele od smlouvy podle §53 obč.z. odstoupit).
Ustanovení smluvních podmínek tedy můžete koncipovat v duchu §522 obč. z., můžete do podmínek např. vtělit upravený text zákona. Sankci nelze formulovat jako smluvní pokutu, takovéto ustanovení by bylo neplatné.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
marci1

Vyfakturovat mu částku na Tvoje vynaložené náklady : poštovné, balné ap.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek