Tím prvním je pohled konstruktéra, resp. výrobce automobilu. Pro něj výhody náhonu na přední nápravu spočívají především v úspoře prostoru, materiálu (tedy i hmotnosti) a zjednodušení konstrukce poháněcí soustavy. Poháněná zadní náprava totiž v případě umístění motoru v předu vyžaduje vyřešení problému s přenosem hnací síly od motoru na zadní kola. To je řešeno kardanovou hřídelí, která je vedena od převodovky k rozvodovce na zadní nápravě odkud jsou prostřednictvím poloos poháněna jednotlivá kola. Náhon přední nápravy oproti tomu umožňuje integrovat převodovku a rozvodovku do jednoho celku, tedy do skříně převodovky a kardanova hřídel odpadá úplně
3Kdo udělil odpovědi palec? lemra@lina, Giusepe, Kerberus
před 5478 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
KARDAN JE CARDANŮV KLOUB A KLOUBOVÝ HŘÍDEL
0Kdo udělil odpovědi palec? annas, lemra@lina
před 5479 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek