Od roku 2018 se Ostrava dočká úplně nového požitku z jízdy
tramvají. Důvodem je nákup až 40 nových plně nízkopodlažních tramvají
švýcarské firmy STADLER, které zajistí vyšší standard kvality a
bezpečnosti pro cestující v Ostravě.
Nejen maminkám s kočárky a vozíčkářům jistě udělá radost 100%
nízká podlaha v interiéru nových vozů. Tramvaje budou dále vybaveny
kamerovým a informačním systémem (LCD monitory). Pohodlí pro cestující
zase podpoří USB konektory k nabíjení telefonů a tabletů nebo moderní
klimatizace a topení. O tišší provoz se postarají otočné podvozky
s lepším dvojitým odpružením. Novinkou bude v Ostravě také mazání kol
tramvají, které přispěje k tišší a klidnější jízdě. Tramvaj STADLER
může přepravovat až 188 osob, z toho 61 se může pohodlně
usadit.:-)
http://www.dpo.cz/aktuality/tiskove-zpravy/archive/view/listid-2-media/mailid-787-2017-02-09-tz-nove-tramvaje-stadler.html
Obr.: http://mhd86.cz/tag/stadler/
Doplnění-ad „dubraro“: Také mě to napadlo(kdo ví jak to bylo), ale
údajně druhý zájemce Krnovské opravny a strojírny (které se neúspěšně
odvolaly)měly podobnou cenu (Stadler 27,2 mil/1 tramvaj), ale Stadler lepší
technická kritéria (rychlost, počet přepr. cestujících, vyšší počet
dveří ap.). 🙂
„Rozhodla pouze cena?
Výsledná cena 27,2 milionu korun za jeden vůz nás příjemně překvapila.
V součtu jde o 1,088 miliardy korun (bez DPH) za 40 vozů, což je
o 300 milionů méně, než jsme předpokládali. Ale cenové nabídky od obou
firem byly srovnatelné. Ve finále rozhodla technická kritéria.“
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? redy, zzzzz, gecco před 2875 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
No, nevypadají nejhůř, až na tu vysunutou „čelist“ dole. Vypadá to jako nas*aný medvídek Pú. Rozhodně lepší než to pražské „Porsche“. Stejně ale nechápu, proč ty různé tramvaje nakupujeme v zahraničí, jsme světová tramvajářská velmoc a umíme přinejmenším stejně dobré vozejky.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?marci1 Nahlásit |
Neříkám nic, koleje a troleje mi končí 20km od baráku, takže nezájem. Ale až je zavedou, na zkoušku si projedu dvě zastávky, stejně jako jsem to kdysi udělal při zavádění těch nynějších. Mé auto s řidičem se bude držet opodál, než si otestuji, jaké to je.
0 Nominace Nahlásit |
Říkám na to, že si nějaký politik pořádně namazal kapsu na náš úkor. Tramvaj ze Švýcarska bude nejméně dvojnásobně drahá než naše.
0 Nominace Nahlásit |
Podobně jsem už odpovídala zde, ale nebyla to
tramvaj v Ostravě. Byla to tramvaj ve Vídni a Praze.
http://www.odpovedi.cz/otazky/zabira-tramvaj-vsemi-koly
0 Nominace Nahlásit |
MHD nejezdím. Ale líbilo by se mi, kdyby měl každý možnost vlastnit UFO. :D
0
před 2875 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ad dubraro „Říkám na to, že si nějaký politik pořádně namazal kapsu na náš úkor.“ Pokud je ta věta pravdivá, což si mimořádně myslím, že až tak ne (viz marci1), tak platí pro „my = občané Ostravy“, protože DPO je a. s. s jediným akcionářem, statutárním městem Ostrava. Lidi například z Olomouce či Karlových Varů by to zas až tak mrzet nemuselo 😉 Já bych nad tím i přivřel oči, protože náš městský dopravní podnik v poslední době dost boduje (elektronicky placené krátkodobé jízdné vč. možnosti platit bankovními bezkontakt platebními kartami) a navíc město Ostrava jízdné štědře dotuje.
DPO = Dopravní podnik Ostrava, DPMO = Dopravní podnik města Olomouce. DPMO se jako zkratka pro ostravský DP používala v době, kdy se jmenoval Dopravní podnik města Ostravy, ale to už je pěkných pár let minulost. Kdy byl podnik ostravské MHD přejmenován však nezmiňují ani webové stránky www.dpo.cz . Podle Obchodního rejstříku by to mohlo být od října 1995.
Hlavně mě zaujalo, že si bude možné v tramvaji nabít mobil, tablet, bude tam klimatizace (víme jak v zimě je v tramvajích zima a když je tepleji, tak se topí tak, že člověku „uhoří“ málem nohy poblíž topení) a bude tišššššší-méně hluku. Dopravní prostředky, hlavně letadla mě velmi zajímají. Každé éro na obloze prostě „žeru“. 🙂♥
To s tím topením je celkem potíž, on by i řidič zatopil, ale nic s tím neudělá – topení centrálně zapínají a vypínají páni dispečéři (neuvěřitelné…).
Kepler:
Ta „vysunutá čelist“ kryje spřáhlo, které u jiných tramvají
vyčnívá a je častým zdrojem úrazu.
Jo, taky jsem si to myslel, ale skrytá spřáhla mají i skoro všechny ostatní moderní tramvaje. I bez toho ošklivého čumáku.