Avatar uživatele
bolak

Co se dnes učí Němci o Hitlerovi?

Jak ho v dnešní době popisují v německých lérbuchách dějepisu?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? kenyrts, annas, vagra, johana 56, anonym, autacek, Sonyk5100 před 4167 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
PlayStationa

Odpoveď byla označena jako užitečná

Úplně stejně jako v Čechách, učí se víc o jeho nástupu k moci (Machtergreifung), víc se učí jeho rasová ideologie, propaganda, apod. Ale jak by si někteří mohli myslet, nevnímají ho nikterak pozitivně (až na mladý nácky, ale to je něco jinýho a stejný u nás).

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

V německých stránkách jsem nic konkrétního nenašla, jen to, že v Německu existuje 16 různých školských zákonů s různými osnovami pro historicko-politické vzdělávání.

Ale je relativně jednotný přístup k tématům národního socialismu a holocaustu. Všech 16 států popisuje témata národního socialismu a druhé světové války -. Klíčová slova: koncentrační vyhlazovací tábory, vyhlazení milionů lidí. Ale zaměřují se spíš na lidská práva..

O tom svědčí článek: Nacisté respektovali lidská práva. Němečtí studenti v dějinách tápou.

Průzkum mezi německými středoškoláky překvapivě poukázal na jejich základní neznalosti moderních dějin. Polovina teenagerů vůbec netuší, že Adolf Hitler byl diktátor. A jen třetina si byla jista, že bývalá NDR byla totalitní stát. (…)

Výzkum s názvem „Pozdní vítězství diktatur?“ se týkal 7 400 školáků mezi patnáctým a šestnáctým rokem věku ze všech částí Německa. Ukázal například, že si třetina z dotázaných myslí, že všechny čtyři režimy, které se na německém území za poslední dobu vystřídaly, měly totožný vztah k lidským právům

Co se týče lidskoprávní stránky, házejí studenti do pověstného jednoho pytle nacistické Německo, poválečné západní Německo, NDR i současnou spolkovou republiku.

„Je to šokující. Ti studenti v podstatě nemají absolutně žádné historické povědomí,“ děsí se Klaus Schröder ze Svobodné univerzity Berlín, jeden z autorů projektu. „Vůbec netuší, co znamená pojem svoboda slova či co si představit pod pojmem lidská práva. Školy by se měly začít víc snažit,“ apeluje.

Stejně jako jinde v Evropě se samozřejmě i němečtí studenti učí o nástupu Hitlera k moci, o východním Německu i o roce 1989. Ve srovnání s ostatními předměty je však historii a společenským vědám dávána minimální priorita.

Školní výlety k válečným památníkům jsou totiž málokdy doplněny besedami a hodinami o rasismu či o chybách předválečných demokracií, vysvětluje studie vytvořená na základě tristních výsledků.

Výsledky průzkumu poukázaly i na markantní rozdíl mezi znalostmi studentů z gymnázií a středních odborných škol. Rovnítko v otázce lidských práv mezi všemi čtyřmi režimy uvedlo šestnáct procent německých gymnazistů, studenti odborných škol se takto nechali nachytat z plných 55 procent.

Rozdíly mezi jednotlivými režimy byli nejlépe schopni popsat studenti z Durynska a Saska-Anhaltska, tedy zemí bývalé NDR. Nejméně znalostí naopak předvedli ti ze Severního Porýní-Vestfálska, tedy původně západoněmecké­ho státu.

Zdroj: http://zpravy­.idnes.cz/vyz­kum-nemecko-studenti-nacismus-komunismus-foq-/zahranicni.as­px?c=A120629_144856_zah­ranicni_ts

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Mám v Německu část rodinných kořenů a vlastní dcera tam žije s rodinou také.
Řekla bych, že Němci mají z nacismu a jiných totalit větší respekt než my. Právě proto, že se poučili na rozdíl od nás, kteří se moc nepoučili a riskujeme ztrátu nebo omezení poměrně nedávno nabyté demokracie.
Mám vlastní zážitek z doby komunistické totality u nás, kdy se samozřejmě učilo
na ZDŠ černobíle (tedy spíš rudobíle) a i přes povinné návštěvy filmů Osvobození atd. jsem neměla z Hitlera takový děs, jako po první návštěvě Západního Německa.
Ani památník v Lidicích a komunistická propaganda na mě neudělala takový otřesný dojem jako jediná návštěva bývalého koncentračního tábora u Mnichova v Dachau v sedmdesátých letech dvacátého století.
Možná se nemuselo a nemusí věnovat moc prostoru v učebnicích. Třeba stačí navštívit takový památník a pomník a výkřičník.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
gagaga

ja uz jsem se na to nekolikrat v Nemecku ptala , a pry maji v dejepisu jen jednu stranku … -iv-

před 4167 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
bolak

počkej, jako vo hitlerovi jednu stránku nebo celkově?

nemůžeš někde sehnat učebnici dějepisu a přeložit to? a nemyslim na půlku, to vím že bys dokázala.. :)

před 4167 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gagaga

Jeee, ja se na to ptala predlety slecen, ale dnes je jim uz mozna 18 :)
A pamatuji si, ze mi jeste rekla, ze se hlavne uci, ze byl A. Rakusan, ne nemec

před 4167 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
badisko

ja nevedet a nesprechtit …treba se o nem uci ..ze to byl priiima stejda …

před 4167 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Fakt duchaplná poznámka.

před 4167 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek