V návodu jsem vyčetl, že se ty kabely mají zapojit v pořadí: + na vybitém, + na nabitém, – na nabitém, kostra vybitého. Rozpojení po nastartování zase opačně.
Tak jsem si to myslel teda dobře, ale to jde o pořadí + a -, ale proč ještě pořadí, že nejdřív vybité, proč není jedno, že začnu třeba nabitým +, pak vybitý + a u toho – zas nejdřív nabité a pak až vybité.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? mosoj před 3200 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Tak ono to může být i opačně. Záleží jaký pól je u auta ukostřen
!!!!
Zásadou je nebýt v kontaktu s bateriemi, neboť v okamžiku uzavření
okruhu může dojít k roztržení té které baterie. Proto je doporučována
manipulace s kabely tak aby jsi nebyl při uzavření elektrického okruhu
u baterie ! Na nějaké jiné rány zapoměň, je to bezvýznamný nesmysl.
No a při odpojování začínáš zase od konce ( odpojíš nejdříve kabel z kostry auta), čímž opět v první řadě rozpojíš uzavřený okruh. Další manipulace s kabely již potom opět probíhá na rozpojeném okruhu.
Musíš si ale uvědomit, že některá auta mají + pól na kostře a některá mínus pól !!!
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Alesh Nahlásit |
jde o to, že pokud nejdřív ukostříš, tak pak můžeš brnknout plusem o kostru a může dojít ke zkratu.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
K doplnění: Protože když zapojíš nabité plus nebo mínus a druhým
koncem se něčeho vodivého dotkneš, tak to něco může dostat ránu.No a
pokud se toho drží člověk, tak dostane ránu taky. Pokud teda první
zapojíš vybité, tak to ránu ničemu nedá ikdyž si tím chytíš třeba
prst(ale nezkoušej radši)a pak to zapojíš do nabitého a už s tím
nehejbeš.
Prostě zásada je nehýbat s věcmi ani dráty pod proudem, ani když je
připojení jen z jednoho pólu.
0 Nominace Nahlásit |
Velice rychle jste otázku uzamkli a já bych měla ještě dotaz. Poznám baterku, poznám čudle s poly, ale nechápu, kde v autě se nachází ona mínus kostra??? Odpoví ještě někdo ženské bez blbých poznámek? Děkuji.
Dá se to odkoukat u baterie. Jeden pól je vždy ukostřen a
přišroubování na kostru je vidět. Bývá to hned blízko baterie.
Nebo nejlépe a nejjistěji proměřením multimetrem. Při měření napětí
multimetr ukáže kde je který pól.
Znovu upozorňuji některá auta mají na kostře +, některá -.
Jo špatně jsem to přečetl. Kdekoliv na autě , nejlépe na nenalakované součástce. U motoru je to sice nejjistější ale ta bezpečnost, kvůli které se to dělá vezme za své.
prakticky jakákoli kovová část karoserie či motoru. Jisté to máte na motoru poblíž místa kde je k němu připojen kabelem minus pól baterie.