Upřesňuji odpověď. V odkazu je nepřesná odpověď, která je převzatá ze stránky Okoun.
Jinak ve zdrojích ČD se uvádí. Rovněž ověřené od souseda, pracovníka bývalého ČSD.
Jde o kontrolu upevnění obručí obručových kol poklepem.
a další
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?vagra Nahlásit |
u starších vagonů i lokomotiv byly kola složená ze dvou dílů tzn
středu s nápravou a obručí která byla lisovaná za studena.Kola vlaku
trpí z celého vlaku nejvíc,kolot´uk kontroluje zda obruč pevně drží na
střebu dvoukolí.Tzn že není uvolněna vůči zbytku nápravy.Je to stejné
jakoby ti nedržela pneumatika na disku auta. Závadu pozná odlišným
zvukem.
U nových železničních vozidel bývají kola z jednoho kusu takže tato
kontrola se neprovádí.
0 Nominace Nahlásit |
http://www.odpovedi.cz/otazky/jak-se-rika-v-zeleznicni-cestine-vozmistru
Doplňuji:
Odkaz pouze avizuje opakování tématu (a další info).
hanulka11 uvedla stránku žirafoviny.cz (žádný okoun), – jinak tehdy
uživatelka palcovala, tak proč neuvedla připomínky už u původního
příspěvku?
Pamětník z ČSD je poněkud passé, protože ČSD zaniklo již v r. 1992, po
rozpadu federace, kdy se již vyráběla celistvá kola bez obručí.
Dnes se kontroluje upevnění rozsoch u dvojkolí – viz citace
z technických prohlídek:
Technické prohlídky – čl.54, c) rozsochy:
■ stav a upevnění rozsoch a vodících příložek rozsoch, upevnění
rozsochových spojek. – Uvolnění rozsoch zjistí poklepem na jejich boční
stranu.
http://www.vagony.cz/pojezdy/ramove/rozsochy.html.
Upravil/a: anyone
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek