Podle legislativy je maximální přípustná rychlost elektrokola (na
motorový pohon) 25 km/h – a ještě u toho musí cyklista šlapat.
To, jak systém pozná, zda cyklista šlape, je jednoduché.
Ale jakým způsobem je zajištěno, že výkon motoru se stoupající
rychlostí klesá (až k 0 při oněch 25 km/h)??
Záleží i na průměru kola a zařazeném převodu – to má ten motor
GPS?
Doplňuji:
honza19hk → jasně, takže je to, jak jsem předpokládal, ŘJ se nějak
(podle parametrů kola) nastaví, takže není problém ji nastavit ´dle
přání´…
60 km/h je pěkné – pokud tak jezdíš ´s rozumem´, já mám maximálku
na kole něco přes 90 – a to byl jednak pěkný hukot a druhak se ti
řidiči aut, která jsem předjížděl, docela divili…
😉
Led → jasně, tomu rozumím, mně šlo o info, zda rychlost jízdy si zjišťuje motor (ŘJ) nějak nezávisle a nebo to lze nastavit; systém, kdy cyklista nemusí šlapat je už zakázáno uvádět (nově) do provozu (na stávajících kolech smí, samozřejmě, dosloužit)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, Emefej, redy, gagaga, Lamalam, carpediem před 3651 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
motor má řídící jednotku ,ta pozná dle údajů z tachometru jak rychle
to kolo jede a dle toho to bu´d ubere nebo přidá. Ale dá se to poměrně
snadno ošulit.
pravdou je že poldové nepoznají co v tom je za motor, teda pokud je
nepředjedeš padesátkou.
Já mám na jednom speciálu namontovaný motor 1600W a 96V baterii,jede to !bez šlapání skoro 60km/h a pokud doslova neprojedu kolem poldů v takový rychlosti nic nepoznaj.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
Pri páke pedálu je snímač otáčok pedála, toto v spojení s riadiacou
jednotkou záťažovo určuje výkon motoru. Ak, pri meraní tachometrom,
dosiahnete stanovený limit 25–30km/h (mne to robí až pri 30km) motor sa
automaticky vypne, pretože prestáva naňho pôsobiť požadovaná
záťaž.
Hovorím o princípe systému s núteným šlapaním pedálov.
Jestvuje aj systém, zapnem motor a idem bez šlapania…
honza19hk, nepokúšajme Bohov ciest a Policajta nelegálnymi špeciály na
verejnej komunikácii, je to najbližšia cest k spoznaniu tej druhej
Odvrátenej tváre osudu.
Doplňuji:
V prípade, že motorom dosiahnete rýchlosť viac než 25 – 30 km/hod
(rôzne podľa zákonov jednotlivých štátov) sa už nejedná o kategóriu
bicykel , ale motorové vozidlo pre ktoré platia iné predpisy.
Takže v prípade, že si pohonnú jednotku upravujete váš elektrobicykel
nespĺňa parametre určené pre elektrokola, čo aj sám priznávate v 1.vete
otázky.
Máme tu dávať rady a svoje skúsenosti, ktoré porušujú legislatívu?
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Pri páke pedálu je snímač otáčok pedála, toto v spojení s riadiacou jednotkou záťažovo určuje výkon motoru. Ak, pri meraní tachometrom, dosiahnete stanovený limit 25–30km/h (mne to robí až pri 30km) motor sa automaticky vypne, pretože prestáva naňho pôsobiť požadovaná záťaž.
cecco, ja takove kolo mam
ale se svoji zakladkou vubec nechapu, na co se ptate :)
pres nasi an. Vam muzu poslat jen fotky :)
Hledám elektrokolo, které by mělo dojezd alespoň 100 km, tak abych mohla s manželem jezdit na sobotní výlety poradíte mi někdo?
Já jsem si koupil horské elektrokolo se středovým motorem Bosch a baterií 500 W, takže s tím v pohodě najedu cca 100 km.
Koupil jsem ho v prodejně cyklospeciality, jsou to odborníci na cyklistiku podívejte se na kola http://moustache-elektrokola.cz
Drap | 448 | |
marci1 | 268 | |
Kepler | 220 | |
annas | 219 | |
gecco | 146 | |
Alesh | 139 | |
hanulka11 | 135 | |
led | 127 | |
mosoj | 120 | |
elkon | 119 |
Atletika |
Cyklistika, MTB |
Fotbal |
Hokej |
Motorsport |
Rekreační sport |
Ostatní sport |