Internetové obchody musí při vracení zboží nově zákazníkům vracet
i peníze za poštovné. Rozhodl o tom Evropský soudní dvůr (ESD).
Obchodníky proto čeká přepisování obchodních smluv, aby nedostali pokutu
od České obchodní inspekce (ČOI).
Zákazníkům stále zůstává povinnost zaplatit poštovné za odeslání
zásilky zpátky prodejci.
Zdroj: http://www.novinky.cz/ekonomika/246482-internetove-obchody-musi-nove-vracet-i-penize-za-postovne.html
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? led, Kerberus, anonym, skrz, pizIicka, HIada, aIise před 4780 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud vím,tak i naše zákony umožňují do reklamace zahrnout náklady spojená s reklamací – poštovné,jízdné,cestovné a pod. v případě,že tato byla uznána.Vy zřejmě máte na mysli náhradu při vrácení zboží internetovému obchodu ve stanovené lhůtě.To ale z výkladu výše uvedeného vyplývá také. Ale určitě jsme rádi,že nám naše myšlení potvrdila i všemocná Evropa.
0 Nominace Nahlásit |
Na druhou stranu, e-shopy si u vráceného zboží bez udání důvodu mohou
naúčtovat přiměřenou náhradu za uvedení zboží do původního stavu
(přebalení) a za opotřebení, pokud bylo zboží používáno víc než je
nutné pro ověření jeho vlastností a funkčnosti.
Což je rozumné opatření proti vychcánkům, co používali e-shopy jako
bezplatnou půjčovnu.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek