Znám a mám různé vercajkové vychytávky. Skvělá věc je např. tohle: https://www.youtube.com/watch?v=afL5rANc9Zo anebo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=Evn3pwTzD4Q , obojí vercajk ušetří nezřídka DOST času a hlavně zlobení. Jenže ani jedno z toho (a ani nic jiného co znám) mi nepomůže k povolení zarezlého holandru (např. u brzdového potrubí). Očko/ořech nenasadím (leda bych říznul trubku), plocháč je o ničem (ze šestihranu leda udělám kulatinu, když pořádně zabejčím). Znáte někdo nějakou vychytávku?
BTW – „holandr“ je spojovací šroubení NA potrubí (ať již převlečná matice či šroub do díry kolem trubky), typicky brzové potrubí u aut apod. ;) :)
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, Alesh před 1194 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
A WD jsi tam nastříkal?
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, aliendrone
před 1194 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když nepomůže WD a trochu času, tak už asi nic. Pak mě ještě napadá čistě teoreticky nahřát tu matku švajcem, ta se roztáhne a pak by to mohlo jít.
2Kdo udělil odpovědi palec? Alesh, aliendrone
před 1194 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
WD a poklepat dvěma kladivy. Pak jde povolit (klíčem, nebo hasákem, druhým podržet proti).
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 1194 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je další možnost: polit matici brzdovou kapalinou.
Nebo zkus: http://www.dovavanik.cz/kleste-samosvorne.html?xmlid=38990
Upravil/a: Čecho_slovák
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 1193 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já mám šestihrané očko s výřezem pro trubku. Je to silnější
klíč. Dříve jsem to potřeboval pro Š120.
https://www.boukal.cz/otevrene-oboustranne-ockove-klice-10-13-mm-bgs101755-sada-2-dily/18352/produkt?gclid=Cj0KCQjwvO2IBhCzARIsALw3ASptF9VRXQGReWm-EltahwoxN9LLPaUHbNKgIHsAMnay60FI58aYtykaAttVEALw_wcB
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 1192 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
cukrar>>> JO, tohle by mohlo pomoci, díkes za tip. Oček mám mraky, už běžím pro flexu! :)
bicyklová reťaz (netreba celú) upevnená na jednom konci k rukoväti (napríklad trubke a podobne) mnohým známe ako kľúč na olejové filtre. Voľný koniec prevlečieme cez priestor okolo hranatej hlavy skrutky a stiahnutím k rukoväti vytvoríme kľúč, teraz už bude záležať od vašej šikovnosti a sily. doporučujem nekvapkať žieravinu z úst na hlavicu skrutky, nastala by nenávratná deštrukcia
led>>> Ó ikonická představitelko krásy a všech hříchů s ni
spojených, to tedy ZÍRÁM! :o :)
Být to odpověď, tak dám nominaci! A to i když můj problém bicyklový
řetěz neřeší (jde mi spíš o velikosti klíčů 7–12max [holandry
brzdových potrubí], na to je řetěz bicyklu moc velký), tak už jen za
ZNALOST takové věci, jakým je řetězový povolovák na olej. filtry…
prostě NECHÁPU, jak se k Vám taková vědomost dostala? :o
Hluboký respekt, většina žen ani netuší na kterou stranu točit, když chtějí něco povolit. ;) :D :D
Jestvuje rezort, kde nezáleží na pohlaví aby ste sa naučil a dokázal vyrábať praveký pästný klin, stredoveký luk, znefunkčniť samopal aby strieľal a nezabíjal a aj dokázal predstaviť človeka budúcnosti a prototyp aliendrona. Tak…
Tak jasně že se použilo WDčko. Před první aplikací pečlivě bordel drátěným kartáčem odrbán, ofoukán stlač. vzduchem a před pokusem o vyšroubování minimálně 1× stříknuto a to 24 hod předem. (kámoš říká, že ještě jednou, než šel spát a pak ještě jednou ráno, tudíž celkem 3×, ale u toho jsem nebyl, ale věřím mu, venkoncem jde o jeho plečku).
Keplere, nejde o matici, ale o šroub přes brzdovou trubku zašroubovanou do brzdového prasete. Tam asi žádné zahřívání moc nepomůže.
Mě jde o to, JESTLI neexistuje nějaké udělátko (něco jako „dělitelné očko“), které by jednak mohlo přenést větší sílu k povolení a druhak zabránilo ohoblování šestihranu. Když to nepůjde povolit a urvu to, tak jsem na tom stejně, jako když to nepovolím a upajcnu trubku, no, ale s takovým „děleným očkem“ či jinou bejkárnou bych měl větší šance na povolení.
Sikovky a hasák. Když to nejde silou, půjde to větší silou. Holendr samozřejmě může prasknout, musíš být připraven ho vyměnit. To platí v topenařině i v brzdařině