Je známo, že „baťovské“ ceny, které končí na číslici 9 (např. 999,– Kč) působí na kupující dojmem mnohem nižší částky než celá zaokrouhlená částka (1.000,– Kč), byť rozdíl je jen 1 Kč. Existují ale i čísla (resp. způsob cenotvorby), která psychologicky působí opačně, tj. vytváří dojem vyšší částky? Působí třeba částka zaokrouhlená (10.000,– Kč) dojmem vyšší částky než nezaokrouhlená (10.123,– Kč) byť jde ve skutečnosti o částku nižší?
Zajímavá 0 před 384 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tato otázka je poměrně komplikovaná a měli bychom se na ni dívat z pohledu psychologie, neuromarketingu a chování zákazníků.
Je pravda, že „baťovské“ ceny, končící na číslici 9, jsou v našem chování zakotveny jako „nižší“, protože se na ně díváme z leva do prava a první číslice, kterou vidíme, je nižší.
Na druhou stranu, opak pravděpodobně tak silný nebude kvůli tomu, jak náš mozek funguje. Může se ale stát, že nezaokrouhlené číslice mohou vypadat matoucí nebo nepřehledné a zákazník si je tak může vzpomenout jako vyšší, protože mu „způsobily potíže“. Každá značka by měla testovat, jak její zákazníci reagují na různé formy cen – někdy může fungovat zaokrouhlení, jindy zase specifické číslo. Je ale důležité si uvědomit, že tyto triky s cenami jsou často vnímány jako manipulativní a mohou vést k nedůvěře zákazníků.
V praxi může být mírně vyšší cena vnímána jako „lepší“ nebo „kvalitnější“, ale to je závislé na mnoha dalších faktorech, jako je prezentace produktu, pověst značky a tak dále.
0
před 384 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vidím-li takovou baťovskou cenu, je mi jasné že ta cena byla uměle vytvořena aby byla co nejvyšší. Daleko spíše přijmu cenu která nevypadá tak hezky.
0
před 383 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek