C) mám jinou odpověď
https://www.skype.com/cs/legal/emergency-calling/
2Kdo udělil odpovědi palec? rrihamirek1, Filip84
před 879 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
C) mám jinou odpověď
Promiň, ale bylo by to nesmyslné. Zatelefonování je mnohem účinější než nějaká zpráva. Zpráva adresáta tolik nevyburcuje a může být přečtena později, ale telefon upozorní na problém hned.
0 Nominace Nahlásit |
C) mám jinou odpověď
Pro slyšícího člověka takový dotaz nemá smysl, protože kdekoli po nerozvojovém světě vytočí 911, nebo 112, dovolá se na službu tísňového volání. V zemích, kde se používá 112, funguje i 911, a naopak.
Má to smysl pro neslyšící. U nás, například, zřizuje pro neslyšící linku policie, na které lze komunikovat pomocí SMS, je na čísle 00 420 603 111 158. Pokud by, např., v příčině nějaké poruchy nešlo z telefonu hovořit, můžeš to číslo použít a napsat, i když budeš potřebovat záchranku, nebo hasiče, oni si to předají. Ale zdržuje to, protože tohle je jedno číslo pro celý stát, takže než se Tvá zpráva dostane do konkrétního výjezdového místa, uplyne pár minut.
Jestli někde na světě má nějaký úřad sheriffa, nebo nějaká četnická stanice, skype, určitě je skrze něj půjde kontaktovat i v nouzových záležitostech. Není v lidských silách tohle nějak blížeji ustanovit.
Zdroj: https://www.policie.cz/clanek/tisnova-linka-pro-neslysici.aspx
Upravil/a: Filip84
0
před 879 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Proto by mne, čistě z technického hlediska, zajímalo, jak bude zajištěna lokalisace, a tedy i vhodné směřování, při tísňovém volání skrze Skype.
Jednotné číslo tísňového volání, ať už je to 911/112, nebo národní varianty aka 158, vznikalo v době, kdy jedinou možností telefonie byla JTS. Výhodou JTS je přesná lokalisace stanice, pokud je, tedy, JTS digitalisována. Je to docela zajímavý fenomén.
V krisi je, jistě, jednotné číslo vynikající věc, zvlášť pro ty, kdo mají tendence panikařit. Jinak je ale na mobilu spíš na obtíž. Protože já mohu hovor inicialisovat skrze opravdu vzdálenou BTS, nebo mohu být na hranici UTO a dovolat se, ku příkladu, na záchranku Moravskoslezského kraje, ačkoli jsem ze Zlínského.
Třeba s policií / městskou tajnou policií MěStaPo problém není, prostě mám uložená čísla mobilních telefonů a NTS v terminálu, no a inicialisuju hovor přímo na ně, včetně telefonních čísel NTS na OS KŘP. U záchranky to nejde: buďto mají standardní telefonní číslo pouze pro netísňová volání, nebo ho nemají vůbec. Hasiči ho mají, ale pokud jsem tam zavolal s tísňovým požadavkem, tak mi řekli, že ho přijmout nemohou, že mám volat 150.
Jakékoli jiné telefonní číslo, než je standardní mobilní, JTS nebo NTS, představuje vždy problém. Na prefix 420 800 se nelze, zpravidla, dovolat z roamingu. Pokud budu pod polskou / uherskou BTS, což vůbec nemusí znamenat, že jsem opustil území našeho státu, tak se ale na českou 155/158 atp. nedovolám. Pokud vytočím 911, tak se ale spojím na polské OS tísňového volání (nevím, kdo to tam spravuje, u nás hasiči).
Takže: to, co bylo výhodou v době, kdy každý tísňový hovor byl realisován z účastnické stanice JTS, může být problém v době mobilní komunikace: kdo dneska, až na důchodce a firmy, používá JTS / NTS? Málo kdo.
U nás je vždycky vhodnější volat přímo 155 / 158, u 150 je to jedno, spojí na 911/112 dispečink hasičů. Číslo 156 je úplně k ničemu, protože když zavolám na 156 v Rožnově, tak se spojím s MěStaPem ve Frenštátu, nebo klidně i Novém Jičíně, a naopak. To má sensus tak v centru obce Hlavní město Praha a Brna.
Bedy | 1528 | |
Michal Kole | 1199 | |
led | 1156 | |
Hlada | 1131 | |
mosoj | 1124 | |
gecco | 904 | |
www | 828 | |
badisko | 817 | |
cochee | 814 | |
Dochy | 726 |
Software |
Hardware |
Internet |
Programování a webdesign |
Sítě |
Bezpečnost |
Ostatní počítače a internet |