Jak se má správně provádět kontrola motorového oleje v návodu na obsluhu je uvedena kontrola při teplém motoru ale z jakého důvodu jen u 1.2. 47kw vždyt potom při měření studeného motoru vyskočí na měrce hladina nad maximum díky za odpověd
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 5008 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Při teplém motoru z těch důvodů, protoře během spuštění motoru se olej rozstřikuje a maže jednotlivé části motoru. Pokud by jsme vzali výchozí hladinu při studeném motoru, mohlo by se stát, že po zahřátí by některá místa byla nedostatečně mazána.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud budete hladinu udržovat mezi ryskami, je úplně jedno v které fázi hladinu měříte.
Je zcela logické že při chodu motoru bude hladina oleje nižší než
v klidu, neboť se musí naplnit olejem všechny kanálky a nějaký olej také
ulpívá na povrchu při stékání.U motorů které mají hydraulické
seřizování ventilů se také musí naplnit jejich hydraulika.
Není třeba dělat z primitivní věci složitou věc. Prostě udržovat
hladinu mezi ryskami ať měříte tak nebo onak. Výrobce s tím
počítá.
Mluvíte ale o kontrole hladiny a ne o dolévání. Pochybuji že někdo
dolévá olej při chodu motoru. Ještě jsem to neviděl.
Pokud budete měřit hladinu oleje za chodu motoru ( a je otázka jestli teplým
motorem je míněn chod motoru !!) a dolévát při motoru v klidu nikdy
nemůže být hladina oleje přes horní rysku. A pokud je v klidu mírně
přes, nic se neděje protože za chodu je pod rysku.
Motor bude mazat stále stejně pokud bude čerpadlo schopné nasát olej a
čerpadlo je umístěné až na dně olejové vany. Ještě někdy v prohlubni.
Velké přeplnění ( ale opravdu velké) může vzniklým přetlakem poškodit
motor .
Také jsem se s tí ale ještě nesetkal. Takže bych byl v klidu.
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s tím, co napsal msoj.
Kontrola podle dílenské příručky:
Zahřejeme motor a vozidlo postavíme na rovnou plochu.
Po vypnutí motoru počkáme alespoň tři minuty, aby se olej ustálil
v olejové vaně.
Kontrola se dělá úplně normálně, při zastaveném motoru. Rozhodující je, aby hladina oleje byla mezi ryskami. Zahřátí motoru může mít význam snad při doplňování oleje v extrémních mrazech, kdy trvá dlouho, než proteče ho vany. Rozdíl v objemu 3 l oleje při zahřátí je zanedbatelný. Olej se nasává ze dna vany, minimální hladina musí stačit ke spolehlivému mazání i při největším náklonu a setrvačné síle.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek