…„někdo má něco (např. něco od Apple) a teď ho každý teenager
chce nebo už ho má“… – to je ´zblbnutí módou´, ne globalizace.
Globalizace – hodně zjednodušeně, je propojení jednotlivých (a
některých) aspektů společností bez ohledu na jednotlivé společnosti jako
celky a také bez ohledu na rozdíly a geografické vzdálenosti mezi nimi.
Např. „něco od Apple“ si může koupit Japonec, Američan, Čech
i Somálec – bez ohledu na to, zda to „něco“ potřebuje či
využije.
😉
0 Nominace Nahlásit |
snad jenom pokrok, Melkor to by ty závisti bylo trochu moc ne?
mobil, počítač, auto a hafo dalších věcí bez čeho si život už málo
kdo umí představit.
Věc která není potřeba k životu a přesto ji musím mít jen proto že ji
má soused, to je spíš blbost.Jinak sme tomu říkali opičení se :)
0 Nominace Nahlásit |
Tak tomu bych řekla, se říká touha předvádět se, být „in“.
Majitel má pocit, že je nejlepší, že ho budou všichni obdivovat, že když
má něco nejnovějšího, tak ho budou všichni ostatní „mít za
Boha“.
Globalizace je propojování světa v jednu velkou společnost.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4103 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Globalizace je např. společný celosvětový boj proti terorismu nebo proti nebezpečným nemocem. Aspektem globalizace je bohužel i to, že v jakémkoliv státě na zeměkouli si lze koupit Coca-colu. To, když všichni něco chtějí – tak to je móda, nebo jak píše „mowla“, tak spíše zblbnutí módou. Za mých mladých let to např. byla móda mít Rubikovu kostku, Céčka, riflový oblek, boty Sněhule apod.
0
před 4103 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
0
před 4103 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dělá se mi docela špatně jak většina společnosti (stejně jako tady těch rádobydiskutérů) považuje fenomenální podnikatelský úspěch jedné firmy z kalifornského Cupertina za šílenství nebo málem davovou demagogii. Někomu se něco povedlo a jak už to tak ve světě bývá, ostatní to závidí a nepřejí cizím úspěch.
Jinak na definování jednoslovných pojmů je tu Google spolu s Wikipedií ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Globalizace ) a příkladem je volný trh. Bez masivního rozšíření po celém světě (globalizace) by nebyl :)
Globální úspěch pro Apple je skutečně prodej jeho zařízení. Ale globalizace je pojem trošičku odlišný – viz odkaz výše
0
před 4102 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Andre5000-ten terorismus není moc šťastné přirovnání i když pravda to je. Také je pravda, že u céček, nebo Rubikovky šlo o podobný pocit „nutnosti“ vlastnit. Rozdíl je v tom, že proto abys vlastníl céčka nebo kostku se nemuseli zadlužovat tví rodiče ;)
marci1-takhle jak popisuješ (s tím být za boha) to vzniklo. V současné době se to posunulo do polohy kdy pokud nejsi vlastníkem tak nejsi hodna ostatní společnosti.
marek.29-to se ti dělá špatně z toho, že se ti motají příčiny a
důsledky. Šílenství, nebo lépe davové šílenství je reakce lidí na
dobře konstruovanou reklamu od Kalifornské firmy. Jde o problematiku toho,
že mnoho lidí si často na splátky pořizuje přístroje, které potřebuje
primárně k tomu, aby se zařadili mezi skupinu která „má na to“
přístroj téhle značky vlastnit. Tedy šílenství, kdy si pořizuješ něco,
pro to aby ses identifikoval ve skupině a ne pro výrobek samotný.
Apple nevymyslela tablet ani mobilní telefon. Pouze věci vylepšila a drží
si určitou kvalitu. Je však hromada výrobců, kteří mají výrobky
srovnatelné a občas i v některých ohledech lepší.
Pokud bys chtěl říct něco o tom co se podle tebe Applu povedlo a je
zároveň tak převratné, že je to dobré zmínit, rád si to přečtu.
Velice také uvítám, když mi vysvětlíš tu poznámku s „volným trhem“.
Přiznám se, že nebylo zřejmé co tím chceš říct.
annas | 5913 | |
Drap | 4652 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1663 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1426 | |
quentos | 1424 | |
elkon | 1336 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |