Je to tajné nebo je to někde popsáno? Konkrétně mi jde o to, jak se do
ní dostávají informace z jednotlivých e-shopů? Má Heureka nějaký
vlastní nástroj, tj. prolézá sama web a e-shopy vyhledává nebo když si
někdo zřídí e-shop, tak se musí nějak na Heurece registrovat?
A čem Heureka vlastně vydělává? Jasně, je to reklama, v určité době
ale byla neznámá, čili asi v té první fázi nevydělávala nic, ne? Kdy a
jak se tohle změnilo? Na čem vydělává nejvíc? Na tom, že nějaké obchody
doporučuje, i když nejsou nejlevnější? Prostě mi vrtá hlavou, jak
dosáhla té současné prodejní hodnoty (7,5 mld. Kč).
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, JirinaM před 1972 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Asi před 2 dny hovořili v ČT24 o tom, že Heureku někdo kupuje. Je to největší vyhledávač zboží z pohledu srovnání cen. Počet zájemců z řad nakupujících roste.
Stále vice firem se přihlašuje na Heureku a nabízí své výrobky.. Navíc Heureka je součástí skupiny Mall Group, kam patří některé e-shopy.
Jinak se platí za prokliky. V odkazu je ceník .
Jinak o prodeji jsem našla zmínku na netu.
„Heureka míří k prodeji za 7,5 miliardy korun. Mall Group místo Havrlanta povede Oldřich Bajer “
"Na českém internetovém poli se schyluje k velkému obchodu. Stáj Mall Group by měl brzy opustit cenový srovnávač Heureka.
Prodejem Heureky získá Mall Group peníze na rozvoj. Zároveň to dává smysl i kvůli střetu zájmů,“ uvedl pro Hospodářské noviny Jakub Havrlant.
Když se totiž rozhodlo, že Heureka bude součástí skupiny Mall Group, do které patří i celá řada e-shopů v čele s Mall.cz, CZC.cz či Vivantisem, konkurenční internetové obchody protestovaly a například největší tuzemský e-shop Alza z Heureky odešel.
Součástí Mall Group je dnes také například internetový supermarket Košík.cz nebo vlastní platební metoda Mall Pay.
Podílově by se nicméně nemělo v Mall Group nic měnit ani po prodeji Heureky. Jakub Havrlant a jeho Rockaway si udrží 20 procent, PPF a Křetínský s Tkáčem po 40 procentech. Změna má ovšem proběhnout v nejvyšším vedením.!" atd.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Eshop se musí zaregistrovat. Poté si stahuje data se zbožím na své stránky. Eshop platí za každý proklik jeho zboží. Heureku vlastní Poláci mám dojem
0 Nominace Nahlásit |
Eshop se musí na Heureku zaregistrovat a poskytnout jí přístup k XML souboru s popisem a cenami. Za každý nákup se Heurece platí.
0
před 1968 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Funguje to stejně jako na zbozi.cz s tim rozdilem ze heureka bohuzel rejžuje co to dá a nechává si platit za všechno. Zbozi.cz od seznamu je v tomto ohledu k eshopů mnohem přátelštější a funguje spíš jako vyhledávač než jako parazit 🙂
Data si z jednotlivých eshopů stahuje heureka i zbozi.cz uplne stejne tzn. pomoci víceméně stále identického (až na pár drobných odchylek) xml souboru viz tyto tři specifikace heureky, zbozi.cz a třeba najduzbozi.cz které jsou si nápadně podobné 🙂 https://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/ , https://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/napoveda-pro-internetove-obchody/zbozi-xml-feed/specifikace-xml-feedu/ , https://www.najduzbozi.cz/struktura-xml-feedu/ … z toho vyplývá že xml export skutečně můžete připravit prakticky jen jednou a nějak ho budou schopny zpracovat prakticky všechny srovnávače.
U heureky ale nečekejte že vám dá něco zdarma, bude vás dojit co to
dá.
Objektivitu u heureky bohužel dost narušují placené první pozice
v seznamu eshopů u každého produktu, na prvních místech nejsou ty
nejvýhodnější či nejlépe hodnocené, ale ty, které si to zaplatili :-/ to
se zdá být u cenového srovnávače vada dosti podstatná, naštěstí jsou
ale takto podmáznuté pozice viditelně označeny, takže není až tak
komplikované narolovat pod ně kde už jsou eshopy seřazeny skutečně podle
výhodnosti a ceny. Zbozi.cz je v tomto opět férovější a objektivně
řadí eshopy opravdu jen podle ceny a výhodnosti aniž by pozice
prodávali.
relevantní články:
Heureka.cz nebo Zboží.cz – kdo vám vydělá víc? https://www.besteto.cz/heureka-zbozi-srovnani
Velké meziroční srovnání Heureky.cz a Zboží.cz https://biddingblog.cz/clanek/velke-srovnani-heureka-zbozi
Zboží.cz šlape na paty Heuréka.cz: konkurenční boj sílí https://webovy-servis.cz/zbozi
0
před 1968 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek