Avatar uživatele
mandat

Jak funguje hlášení stanic na lince metra B?

Musí strojvůdce zmáčnout nějaké tlačítko nebo se to spustí automaticky? A pokud automaticky, jak systém pozná, kdy tomá spustit?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? suaeda, petra15 před 3921 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
petra15

V Kodani jezdi metro bez ridice a muzes si sednout dopredu a nahrat si legracni video „prijezdu do zastavky“ typu „mam uz brzdit, abych stihla zavcas zastavit?“ A i pri vstupu je to pres druhe (pruhledne)dvere, takze nemuze nikdo spadnout do kolejiste (i kdyby chtel).
Doplňuji:
(v Evrope jsem to jinak nikde nevidela-ty druhe dvere)

Upravil/a: petra15

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
magorvkleci

Strojvedoucí musí zmáčknout tlačítko.
Ale to je formalita, systém řeší automaticky mnohem složitější věci, např. cílové brzdění do stanice. Vlastně jsou to systémy tři, na každé lince jiný (polský LZA, ruský ARS a francouzský PA). Pozice a rychlost soupravy se měří proti anténnímm smyčkám a bodům (magnetům) zabudovaným do kolejiště a rychlost se řídí vysíláním impulzů přímo do kolejí nebo do těch smyček.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
suaeda

V metru to bude asi nějak automatizované. Rád bych se to také dověděl.
V minulém roce mne zaujala organizace u žlutého vláčku, který jezdí mezi Bratislavou a Komárnem. Ve vlaku je mimo průvodčího samozřejmě strojvedoucí. Na strojvedoucího je vidět z celé vlakové soupravy. Když se vlak blíží ke stanici tak strojvedoucí nejen, že zpomaluje, ale současně se nahne k mikrofonu a hlásí budoucí stanici.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Emefej

petra15 – vozy bez řidiče a druhé dveře mají i na některých linkách metra v Paříži.

před 3920 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Elektronika