Musí strojvůdce zmáčnout nějaké tlačítko nebo se to spustí automaticky? A pokud automaticky, jak systém pozná, kdy tomá spustit?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? suaeda, petra15 před 3921 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V Kodani jezdi metro bez ridice a muzes si sednout dopredu a nahrat si
legracni video „prijezdu do zastavky“ typu „mam uz brzdit, abych stihla
zavcas zastavit?“ A i pri vstupu je to pres druhe (pruhledne)dvere, takze
nemuze nikdo spadnout do kolejiste (i kdyby chtel).
Doplňuji:
(v Evrope jsem to jinak nikde nevidela-ty druhe dvere)
Upravil/a: petra15
0 Nominace Nahlásit |
Strojvedoucí musí zmáčknout tlačítko.
Ale to je formalita, systém řeší automaticky mnohem složitější věci,
např. cílové brzdění do stanice. Vlastně jsou to systémy tři, na každé
lince jiný (polský LZA, ruský ARS a francouzský PA). Pozice a rychlost
soupravy se měří proti anténnímm smyčkám a bodům (magnetům)
zabudovaným do kolejiště a rychlost se řídí vysíláním impulzů přímo
do kolejí nebo do těch smyček.
0 Nominace Nahlásit |
V metru to bude asi nějak automatizované. Rád bych se to také
dověděl.
V minulém roce mne zaujala organizace u žlutého vláčku, který jezdí
mezi Bratislavou a Komárnem. Ve vlaku je mimo průvodčího samozřejmě
strojvedoucí. Na strojvedoucího je vidět z celé vlakové soupravy. Když se
vlak blíží ke stanici tak strojvedoucí nejen, že zpomaluje, ale současně
se nahne k mikrofonu a hlásí budoucí stanici.
0 Nominace Nahlásit |