Avatar uživatele
tony2412

Jak fungují objednávky přes e-shop a proč jsou levnější?

Uvedu příklad, dojdu si do lékárny a chci třeba acylpyrin, lékárnice se otočí a vyndá za sebou ze šuplíku acylpyrin, zaplatím dejme tomu 50 kč a hotovo.A nebo doma přes internet si objednám Acylpyrin u té samé lékarny, pak mi příjde email že objednávka byla přijata, ve 20,30 hodin (kdy je lékárna už zavřena) mi příjde email že mnou objednané zboží je PRÁVĚ na cestě na odběrné místo, kdo ho tam proboha veze, to Acylpyrin v té lékárně nemají? Pak mi další den přijde email že si zboží můžu vyzvednout, jdu tam a předložím číslo objednávky a lékárnice něco hledá v PC a pak jde dozadu a chvíli to tam hledá, pak přinese pečlivě zabalený balíček v igelitovém pytlíku kde je napsáno číslo, druh zboží a cena, opět něco hledá v PC a pak mi ho předá, zaplatím dejme tomu 35 kč a odcházím…Ten Acylpyrin je namátkou vybranej, nevím kolik stojí, ale stačilo by se otočit za sebe, vyndat ho ze zásuvky, ale to by stál třeba o 15 korun víc, připadá mi to absurdní docela…

Zajímavá 0 před 2801 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Možná ti to přijde absurdní, ale takto to funguje. Stálé lékarny mají větší režie než e-shopy. Taky většinou využívají množstevní slevy.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Nemá smysl objednávat levnější zboží přes e-shop, když si ho můžu koupit v místě. Smysl to má tehdy, když ho v mém městě nemají, nebo to zboží je na e-shopu výrazně levnější, i když za přepravu zaplatím stovku. Také se dvakrát rozmýšlím jaké zboží kupuju. Třeba v případě elektroniky je vysoká pravděpodobnost reklamace a ta je v tomto případě komplikovanější.

Doplněno: zapomněl jsem odpovědět na hlavní otázku, je to tak jak píše Drap. Cena u e-shopu je vždy levnější, pokud má svá výdejní místa. Jinak tu výhodu může smazat cena za dopravu, když ti zboží dovezou až domů.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Kepler i Drap, o podstatě tvorby cen a průběhu prodeje odpověděli dostatečně. Pouze doplňuji za mne. Drobné součástky a drobnosti, které jsou k „mání“ v místě, nakupuji, i když jsou dražší, doma. Vyjdou levněji vzhledem k poštovnému na e-shopu. Pokud je ale neseženu v místě, pak jdu na e-shop a „výhledově“ už přiobjednávám další věci, tak aby se poštovné „rozpočítalo“. A jde hlavně o to, že je možno sehnat cokoliv, kdykoliv a obratem (součástky, náhradní díly a pod.) Dříve možno nebylo, dělalo, vyrábělo se a „baslovalo“ se poměrně hůře.
Jinak třeba spotřebiče a elektroniku nakupuji rovněž na e-shopech, většinou o až 20% levněji než v „kameňákách“. Sice, jak píše Kepler, je trochu větší problém s reklamacemi. Ale zatím všechny, jež jsem řešil (i s Čínou), dopadly vždy OK. A dosti velká výhoda je, že do 14-ti dnů můžeš vrátit zaslané zboží bez udání důvodů. To v „kameňákách“ nejde. A už jsem toho také využil (u OKAYe – TV, která mi „nějak neseděla“). A nakoupil jsem přes ty e-shopy minimálně desítky různých větších i drobnějších produktů.
Je to velká výhoda dnešního zákazníka. A pomocí internetového bankovnictví je vše „brnkačka“.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek