Vždyť prokluzování při zrychlování vozu musí z logiky věci být záležitostí převodů, přece převodovka stojí za veškerým přenosem energie od sešlápnutí plynového pedálu až k samotné pneu ustavené nějak na vozovce.
"JAK POZNAT OPOTŘEBOVANÉ TLUMIČE
Opotřebované tlumiče poznáte spíše na autě kamaráda, než na svém. Je
to proto, že jste na své auto zvyklí a přibývající vibrace se vám časem
mohou zdát normální. Zbystřete však v případě, že:
Emefej, „bo prokluz“. Ten si představuji tak, že otáčky se po sešlápnutí plynu vytáčejí, šilnik řve jako kráva ovšem kára příliš nepřidává, moc to s ní nehne, nikam se překotně nešine. A teď mně řekni hezky česky, jaký vliv na tohle má vadný tlumič (snad máme „prokluz“ oba za totéž (tady nehrajem na prokluz kol na asfaltu a tak podobně, jako).
Zajímavá 0 před 490 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Předpokládám, že proto, že špatný tlumič znamená kromě jiného slabší držení kol na vozovce (odskakování) a tudíž i horší přenos výkonu (možné protočení kola při odskočení). Systém tlumení by měl být navržen tak, aby přítlačná síla na kolo byla po celou dobu co nejrovnoměrnější. Při špatném tlumiči to přestává fungovat.
0 Nominace Nahlásit |
To prokluzování bych viděl až jako podružné. Prvotní problém s tlumičem lze zkusmo zjistit tak, že prudce zhoupneme vůz svojí vahou nad zamýšleným tlumičem a pokud je tlumič v pořádku, cítíme, že se vrací pomalu. Pokud je vadný, po zhoupnutí okamžitě vyskočí jakmile váhu povolíme. Chová se jako když tam žádný tlumič není.
Upravil/a: elkon
0
před 490 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není pravdivý tvůj předpoklad – „převodovka stojí za veškerým přenosem energie“. Naladění podvozku je pro přenos veškeré energie stejně důležité jako ostatní vlivy. Když to budeš mít blbě poštelované (nebo vadné) tak část energie nevyužiješ, bo prokluz.
0
před 490 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek