Avatar uživatele
FlAsh_7

Jak na exkluzivitu?

Proč jsou prémiové značky typu Apple, Gucci, Supreme apod. tak exkluzivní? Co musí podnikatel udělat, aby vytvořil takový druh byznysu?

Zajímavá 0 před 1944 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
hapiky

Získat zákazníky či obdivovatele něčím výjimečným, hlavně kvalitou, líbivostí.
Není to ze dne na den, ale zabodovat lze i poprvé.
Někteří považují i vysokou cenu za automatickou kvalitu.

Upravil/a: hapiky

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Musíš pouze vytvořit exkluzivní image firmy

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Tohle je tajemství, které si ty firmy chráněj. Obecně je to ale především kvalita a marketing.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Základem je cenová politika nastavena dlouhodobě tak, že i levné věci s touto značkou musíte koupit draho. Čím více vejde do povědomí že příslušná značka nabízí totéž co konkurence jen 5× dráž tím více se na ní lepí ti co touží po uznání za to čeho dosáhli v rovině osobní ekonomické prosperity.

Není to ale vůbec jednoduché, abyste mohli být dlouhodobě cenově nevýhodní a přesto pod tlakem konkurence nezbankrotovat chce to opravdu enormní investice do marketingu a často zapojit a přiživovat určitý kult osobnosti a nadřazenosti.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Edison

Drape, to jed velmi krátkodobé řešení. Takových značek tu už bylo hafo a tak nakonec nebyly tak exkluzivní. Zásadní je trvanlivost značky. Nejlepší reklama je zákazník. A zákazník je ten, kdo se k produktu a značce vrací. Vracet se nebude kvůli značce, ale kvůli kvalitě. Nejen produktu, ale i kvůli službám s produktem souvisejících.

před 1944 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

to máš jistě pravdu, ale pravdou také je že ta kvalita už zdaleka nemusí být tak exklusivní jako značka sama. Stačí když by se v nezávislém srovnání produkt značkového výrobce ocitl alespoň v první třetině nejlépe hodnocených a pak už je to jen o marketingu a umělém pozlátku… kvalita určitě nehraje prim.

před 1941 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Takovému applu například stačilo být skutečně revoluční jen prvních pár generací iPhonu a dnes ? dnes už jen tak zlehka drží krok a s ničím revolučním rozhodně nepřichází. Skutečné inovace se dávno přesunuly do jiných firem, Apple ale nadále těží ze sílné značky kterou ale vybudoval v dávno zašlé době kdy skutečně představoval firmu který svůj obor posouvá výrazně kupředu. Tohle naštěstí nemusí dělat věčně, dnes už stačí na trh dodávat „průměr“ se slavným logem … a spotřebitelské doporučování jede do znační míry na setrvačnost, nikdo nově nezkoumá, zda se to i dnes vyplatí 🙂

před 1941 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Drap

Samozřejmě je potřeba exkluzivitu značky/jakékoli/ i nadále posilovat. A krach k tomu určitě nevede.

před 1944 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání