Asi parkuješ venku a onu teplou garáž nemáš.Pak dlouhý kabel a teplomet nebo vařič a strčit pod auto.Elektrický – NE přímý plamen.A za nějakou dobu tomu můžeš pomoci nastartováním na 2–3 minuty,pak počkat a zase to ohřát přímo motorem.Ten běh motoru může být postupně delší a intervaly kratší. Ale ten chladič je mimo a tak potřebuje teplotu z venčí.Postupně pak zkusit promačkávat gumové hadice rukou,aby se špunt z ledu uvolnil.Za několik hodin pak můžeš jet koupit si fridex,pokud ti nepraskl blok nebo to nevyrazilo těsnění pod vložkami. Ruská auta s tímto počítala a měla tzv. mrazové pojistky, které náporem ledu povolily,pak se to přetěsnilo a jelo se dál.
0 Nominace Nahlásit |
Teplá garáž, nechat povolit, nebo nahřívat, ale nepřehnat teplotu. Nějaký zářič, nebo horkovzdušná pistole.
0 Nominace Nahlásit |
Pomůže jedině teplá garáž. Možná že se budete divit až to rozmrzne
!!
Pak by cena té nemrznoucí kapaliny proti opravě byla téměř nulová.
Záleží jestli tam bylo alespoň trochu nemrznoucí kapaliny nebo čistá
voda.
Doufám že míníte auto. Nejsme tady jasnovidci. Pokud auto, zamrzla vám
také v motoru a toho bych se bál nejvíce !!! Blok motoru v žádném
případě nepruží.
0 Nominace Nahlásit |
Pod auto v místě chladiče zapnout teplovzdušný ventilátorek a nechat ho podle potřeby běžet.
0
před 4704 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Voda a nebo slabá, stará nemrznoucí směs (má se měnit cca po třech
letech).
Pokud je to voda, tak bych už moc věcí neřešil, protože bude prasklá
hlava motoru a nebo blok. Bývají tam sice mrazové pojistky které mráz
vyrazí, ale co vím,tak je to je tak do –5°C – potom už tlak ledu
vnitřek motoru, protože led se nedostane přes rohy apod.
Nemrznoucí, i když slabá směs ztuhne v různou kaši – nemá snahu (ale
záleží na koncentraci) se tak výrazně roztahovat jako čistá voda.
Takže zvážil bych situaci. Pokud je to nemrznoucí zmrzlá směs, zjistil
bych pootočením vodní pumpy zda je zamrzlá a nebo se nechá pootáčet.
Když by byla k dispozici teplá voda, polil bych vodní pumpu (pozor aby voda
nezatekla do alternátru a kontaktů) Pokud bude volná pumpa, zkusil bych
i nastartovat (ale jen, jestli je tam ztuhlá slabá nemrznoucí kapalina) a na
chvilku motor zahřát, vypnout a po chvíli zas znovu. Motorový prosotr
zakrýt dekou, aby teplo se drželo – bacha na rotující součásti, horký
výfuk apod.
Samozřejmě lze přihřát teplometem, fénem, garáží i poléváním teplou
vodou.
A před rozehřátím bych se podíval na olej v motoru. Potom až se
rozehřeje, tak znovu – pokud výrazně stoupl, teče zřejmě voda do oleje.
Potom bych se podíval do chladiče. Jestli se objeví přetlak pod víčkem a
olej v kapalině, tak je prasklá hlava i blok.
0
před 4703 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek