„Vlak čeká na zpožděné vlaky, které dojedou do času jeho pravidelného odjezdu.“
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 11Pro koho je otázka zajímavá? led, vagra, anonym, iceT, Andělé, johana 56, fablen, lukas.zmizik, fcoop, anonym, Pájo před 4714 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to sice šroubovnou úřední řečí, ale smysl je jasný.
Pokud dorazí zpožděný přípoj do času odjezdu, ještě počká a umožní
přestup, přijede-li později, už nečeká a odjíždí přesně dle svého
jízdního řádu.
Souvisí to s drážními grafikony a pravidly, jež civilistům nemusejí být
vždy jasné. Každá odchylka od pravidelných jízdních řádů vyžaduje
korekce na dané trase pro uvolnění cesty s ohledem na ostatní vlaky a
jejich křižování ve stanicích.
Doplňuji:
P.S. Koukám, že chlapi pochopili, kdežto ženy tápou.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Že vlak čeká několik minut, aby bylo možno přestoupit. Kdysi to bývalo 5 – 10 minut.
0 Nominace Nahlásit |
Snad jsem to pochopil. Uvedu příklad: vlak čeká na zpožděné vlaky jen do doby,kdy má svůj pravidelný odjezd.Pokud zpožděný vlak přijede do stanice o něco později,již není možné chytnout spoj čekajícího vlaku.Teď jsem se do toho nějak zamotal! 😁
0 Nominace Nahlásit |
Příklad:
Jedete rychlíkem do města, kde chcete přestoupit do malé meziměstské
regionky, která odjíždí ve 12:30. Obvykle je to tak, že rychlík přijede
třeba 12:25 a vy máte 5 minut na přestup. Pokud se ale váš rychlík
zpozdí a přijede až 12:29, regionka se taky zpozdí, tj. na tabuli jí
naskočí 5 minut zpoždění a odjede ve 12:35. Pokud ale v čase 12:30
rychlík do stanice nepřijel, regionka odjede a už dále nečeká. Vy můžete
přijet třeba s 10 minutovým zpožděním ve 12:35 a musíte čekat hodinu
na další regionku.
0 Nominace Nahlásit |
ad Septik, matematicky je to dobře, jenže v praxi to bývá naopak,
obvykle regionky čekají na rychlíky nebo expresy, protože rychlík jede po
hlavní trati, kde je náročnější volná dopravní cesta, kdežto na
vedlejší trati jezdívá jen ten motoráček.
Tedy čeká na přípoj právě proto, že jinak by jel skoro prázdný a
další spoj by při dnešních úsporách mohl jet taky až za půl dne.
Nejčastěji mají právě IC a EC obligátní poznámku: „vlak nečeká na
žádné spoje“.
Nejsem si jistý, zda jsem toto doplnění pochopil. Chcete říci, že poznámka „Vlak čeká na zpožděné vlaky, které dojedou do času jeho pravidelného odjezdu“ se nevztahuje na vlaky na vedlejších tratích ? Pokud ano, musím souhlasit, protože je to podle vašeho vysvětlení logické. Nicméně jsem viděl tuto poznámku většinou u těch vedlejších regionek, tak nevím, možná si to špatně pamatuju…
Nikoliv poznámka je univerzální, čili se může vztahovat skutečně na
jakýkoliv spoj, tedy i vedlejší trať. Jen jsem poukázal na realitu, kde
mohou být frekventované tratě s dalšími odbočkami a pak zcela okrajové
regionky, mající jednu konečnou stanici, v jejímž průběhu není už kam
přestupovat.
Pakliže se jedná o spoj s frekvencí odjezdů každou hodinu a na trati je
vázán dalšími návaznostmi (např. dalšími uzlovými přestupy nebo
i odjezdy spádových autobusů), pak tam mohou mít tuto podmínku,
u ostatních většinou čekávají až do příjezdu, neboť další spoj za
půl dne je už pak k ničemu.