Avatar uživatele
kajicek94

Jak si vykládáte pojistné podmínky cestovního pojištění od ČPP?

Dobrý den,
chci jet do zahraničí (čistě k moři – žádné sportovní aktivity) na dovolenou, ale před měsícem jsem utrpěl podvrtnutí a natažení kotníku. Jedná se o úraz, který se postupně léčí a pokud bude vše OK (bude úraz stabilizován), tak jak jsem zmínil, vycestuji, ovšem kdyby se s nohou něco během dovolené stalo, tak to chci mít pojištěné. (Nerad bych, aby to „házeli“ na úraz v ČR, což by mohli, ale chci mít jistotu, že v podmínkách není výluka viz níže, to by znamenalo, že mám „na vrch“, co se týče podmínek.)
Upozorňuji, že se nejedná o chronické onemocnění, ale prostě „klasický“ úraz, který je mladší 12 měsíců, jak již bylo zmíněno – tento čas je uveden u většiny pojišťoven, že po jeho uplynutí kryjí komplikace poraněné části těla, dříve však ne, tzn. když nastanou komplikace s kotníkem, ošetří mne, ale pojišťovna to neproplatí.
Např. Axa má tuto výluku „Vedle výluk uvedených v části II. čl. 8. se pojištění léčebných výloh dále nevztahuje na případy: a) kdy léčebná péče souvisí s ošetřením onemocnění nebo úrazů, které existovaly v průběhu 12 předešlých měsíců před počátkem pojištění a/nebo nastaly na území České republiky před odjezdem do zahraničí, tato výluka se netýká stabilizovaných chronických onemocnění;“
ČPP výluku podobnou, jako Axa nemá, ale zato je tam toto a nevím, jak si to mám vyložit:
„Mimo výluk uvedených ve VPPCP se pojištění dále nevztahuje na škody spojené s: b) událostmi, které vznikly na území České republiky;“ a dále je tam písmeno „p) onemocněním nebo změnou zdravotního stavu, jehož příčina musela
být pojistníkovi nebo pojištěnému známa z doby před uzavřením pojistné smlouvy;“.
Já si B) vykládám jako např. když ztratíte foťak cestou na letiště v ČR, tak to pojištění zavazadel nekryje. A P) chápu, ovšem bych jel pouze, kdyby to bylo stabilizované a o tom se nikde nezmiňují.
ČPP jsem kontaktoval hovorem a e-mailem. Při hovoru mi paní sdělila, že to prý nevadí (pokryjí to, ovšem mohla mazat med kolem pusy), ale svůj záznam hovoru nemám (od nich si ho vyžádám) a na e-mail mi zatím neodpověděli… píšou standardně do 3 prac. dnů, ale já potřebuji odpověď co nejdříve to jde, jelikož potřebuji potvrdit rezervaci dovolené.
Jaký na to máte názor Vy, prosím? Resp. jak si vykládáte jejich podmínky? Nemáte nějaký lepší nápad nebo pojišťovnu?
Děkuji za každou odpověď,
kajicek94

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Lgee před 1960 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Pokud si přečteš všeobecné podmínky (tedy já je nečetl, ale tuším že to tam najdeš, protože u jiných pojišťoven to tam je), tak se tam dočteš, že veškeré odpovědi je povinen pojistitel sdělit pojistníkovi písemně a v případě písemného sdělení se jedná o přímou odpověď. Že ti jedna paní povídala, je to stále jen o tom, že jedna paní povídala a nemá to žádnou právní váhu.
Osobně bych do poznámek pojistné smlouvy uvedl, že jsem tehdy a tehdy utrpěl ten a ten úraz (dokonce máš povinnost pravdivě a úplně zodpovědět tyto skutečnosti pojistiteli). Jakmile pojistitel toto sdělení akceptuje, nemá dřívější úraz na pojistné krytí vliv.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
kajicek94

@JájsemRaibek děkuji za odpověď. Nevím, jak to teď přesně je, ale mám pocit, pokud něco řekne zaměstnanec (paní na monitorované lince), tak je to závazné i pro zaměstnavatele/spo­lečnost (pojišťovnu, která musí dle toho činit), i když mají povinnost info uvádět v písemné formě, jak píšete, tak by se tímto oznámením při hovoru ohledně kryjí úrazu dopustili porušení jejich podm., což by byl jejich problém, protože to řekli – kdyby nedej bože došlo k soudu a já měl záznam od nich, tak si myslím, že by to bylo vyhodnoceno jako „uvedení v omyl“ mojí osoby ,ať už úmyslné či nedbalostní (neznalost operátorky), jelikož v žádných podmínkách se o minulých úrazech, kromě chronických nemluví, až na to nahlášení, že k úrazu došlo ještě před, jak píšete – u nich písmeno P, ovšem je to jenom moje domněnka, nemohu hodnotit objektivně, protože jsem v tom zainteresován. Počkám do zítra na odpověď e-mailem – když nedorazí, tak jim zavolám a požádám o písemné potvrzení, zda budou informace v můj prospěch (tzn. by mohli plnit, kdyby něco). Jinak jak píšete, samozřejmě uvedu vše úplně a pravdivě, nechci mít žádné problémy – dříve jsem nad tím nepřemýšlel, než se mi stal ten úraz, tak jsem nepotřeboval nic ohlašovat do smlouvy a opravdu jsem netušil, že kvůli tomu úrazu se na 365 dnů mohu rozloučit s cestami do zahraničí, resp. nemusím, ale u většiny pojišťoven budu riskovat.

před 1960 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání