Samozřejmě, že souvislost existuje. Mez pevnosti materiálu je fyzikálně měřitelná veličina a dovolené namáhání je doporučená hodnota, aby nedošlo k přílišné únavě materiálu, případně je tam zakalkulována i nějaká bezpečnostní rezerva. Ponorka, která byla zkonstruována pro ponor do určité hloubky, se může jednou ponořit i hlouběji, stejně tak jako most o určité nosnosti může vydržet i mnohem víc.
1Kdo udělil odpovědi palec? WertyMicka
před 1939 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevnost_v_tlaku
K té mezi pevnosti – konečná síla těsně před prasknutím či
přetržením může být menší, ale k porušení materiálu je nutné
projít hodnotnou meze pevnosti. Viz obrázek na
https://www.poradte.cz/skola/20284-mez-kluzu-lana.html
Upravil/a: Dochy
0
před 1939 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Arne: To je asi vedle…
Mimochodem přinejmenším u některých aut táhlo od ruční brzdy tlačí na
ty samé brzdové čelisti jako provozní brzda (pedál) akorát obvykle jen na
zadních kolech. Takže se opotřebovává stejná brzda a i při použití
ruční brzdy se může „uvařit“ brzdová kapalina provozní brzdy.