Avatar uživatele
anonym

Jak v daňovém přiznání doložit náklady při ztrátě účtenek?

Známý, kterému budu zpracovávat daňové přiznání, zakoupil v loňském roce nabouraný automobil, který opravil a ještě týž rok prodal. Pojišťovnou byl „vrak“ auta označen jako totální škoda. Známý automobil spolu s otcem opravil a prodal. Bude tedy tento příjem uvádět do svého daňového přiznání.

Bohužel se mu stala velmi nepříjemná věc a to, že ztratil složku, kde měl založeny všechny účty od nákupu náhradních dílů. K dispozici má protokol od pojišťovny, u které bylo auto pojištěno, s označením jaké díly byly poškozeny a od značkového autoservisu (jednalo se o značku Škoda) má naceněnu opravu (tj. cenu náhradních dílů + cenu práce).

Ve skutečnosti však známý náhradní díly zakoupil o něco levněji než uvedl značkový autoservis. Je možno namísto účtenek použít čestné prohlášení v jaké výši náhradní díly zakoupil a zároveň doložit seznam nakoupených komponentů a jejich obvyklou cenu?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5046 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Jambalaya

Tak to jsem se fakt zasmála 🙂

To by se nám to všem čestně prohlašovalo 🙂 Opravdu nevím, jestli je váš dotaz legrace nebo fakt.

Do výdajů můžete dát pouze prokázané výdaje, nikoli prohlášené, přes to nejede vlak!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
venkovan

Myslím, ale nevím to přesně, že by mohl použít % na odpočty z celoročního podnikání. Jestli chce být v pohodě, tak příslušný finanční úřad a příslušný referent a poradit se a ještě k tomu to vymyslet tak, aby ta rada byla písemná.
V opravárenství aut ztráta dokladů za nákup náhradních dílů hodně zavání černotou. Přeci jenom na našem neoficiálním trhu se sežene lecos, za pár korun, ale vždy a zásadně bez dokladů.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek