Avatar uživatele
FlAsh_7

Jak vypadá stereotypní student filozofické fakulty?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? VaclavZeman před 272 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
zjentek

Současně docela jako „normální“ člověk. Bohužel jdou dnes naprosto všichni s módou, v souladu s globálním konzumem. A cestou volí jen ta správná motta, hluboce zakořeněná tou správnou propagandou. Zjednodušeně, i současný student FF NECHCE VÍCE než peníze, stejně jako na př. farář, učitel a taky VŠICHNI ostatní zoufale zapadlí v systému. RIP filda.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
VaclavZeman

No, tak třeba jako já. Před třiceti lety jsem tam studoval učitelství němčiny a češtiny. Na něco doteď pamatuji s hrůzou, na něco s láskou.

Češtinu jsem nechtěl nikdy studovat, ale když jdete studovat v roce devadesát, když akorát Kocáb odežene všechny Rusy, tak není úplně strategické si vybírat ruštinu, byť ji milujete sebevíce a vyhrál jste v ní mezinárodní olympiádu.

A navíc, když jsem dělal přijímačky, tak z bohemistiky nedopadly vůbec dobře. Ale v němčině jsem byl nejlepší v historii fakulty, takže na přání katedry germanistiky mě vzali i na češtinu, tedy na ten dvouobor učitelství.

Ale naprosto jsem žral staroslověnštinu. Doteď umím časovat staroslověnsky „zvracet“. No jo no.

Takže jestli chceš popis: modré oči, krátké proplešatělé černé vlasy, metr osmdesát tři (jako správným pruský voják), aktuálně sto sedmnáct kilo a věčně spocený. Ale kromě mě tam v ročníku byly jen dívky. Takové ty jasné šprtky, kterým dělaly jasná pravidla němčiny dobře a které si libovaly ve čtení Goetheho v originále. To já ne, já byl na komerční uplatnění jazyka. A je jasně poznat rozdíl mezi učitelkou němčiny a angličtiny. Angličtinářky jsou takové tzv. „free“. To už vychází i z těch pravidel jazyka…

Děkuju.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt