„Hlavním důvodem, proč si naše lokálka číslo 210 vysloužila název
Posázavský pacifik, je díky jejímu zasazení do okolní krajiny.
Již název napovídá, že se trať vine převážně kolem řeky Sázavy. Od
té se trať vzdaluje nejen do šířky, ale i do výšky a v některých
místech vede až 40 metrů nad řekou. Tyto úseky patří mezi
nejkrásnější na celé trati, ale zároveň byly stavebně
nejobtížnější. Vedení tratě po úbočí sázavského kaňonu si
vyžádalo množství umělých staveb, ať již mostů, propustků, náspů a
zářezů, ale hlavně tunelů.“
atd.
„Čeští trampové popustili uzdu své fantazii a upravovali si místopisné názvy. Tak se Vltava stala Velkou řekou, Sázava zase Zlatou řekou a její nejkrásnější úsek mezi Kamenným Přívozem a Pikovicemi získal označení Zlatý kaňon. A železnice s několika tunely a kamennými viadukty vybudovaná v údolí řeky Sázavy byla prohlášena za Posázavský pacifik. “
See more at: http://www.cd.cz/zazitky/kam-na-vylet/748-za-kouzlem-posazavskeho-pacifiku#sthash.fLBdmEKq.dpuf
–
Vlak Pacifik byl pojmenovám za 1. republiky trampy, jezdil sem i Jaroslav
Štercl.
Začátkem 20. století se slovo tramp objevilo v češtině spolu s knihamii
J. Londona. Dále se četly knihy, které popisovaly Divoký západ např.
mayovky atd
Slovo tramp v Americe původně znamenalo jedince, který se vymykal běžnéhu životu. Takže to zřejmě české trampy vedlo i pojmenování tratě, i oni jistým zplsobem změnili svůj zaběhnutý stereotyp.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Drap Nahlásit |
Že by to souviselo s Posázavím a s Union Pacific?
Doplňuji:
http://www.up.com/
Upravil/a: Lamalam
0 Nominace Nahlásit |
Podle mne má toto označení původ v rozvoji ´trempingu´ za první
republiky – trempové, pochopitelně, nechtěli pobývat v prozaických
Pikovicích, Krhanicích (atd), vznikaly osady Ascalona, Tronto, Arizona,
Colorado – a tam nebylo možné jet lokálou – Pacifický expres byl ten
jediný správný vlak…
😉
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek