Povinná maturita bude asi více motivovat studenty, aby se více učili.
Ale jinak to považuji, pokud by to mělo být na všech školách, za
hloupost.
Já maturoval před 50-ti lety na technické škole a z matematiky jsme
nematurovali.
A v životě jsem vždy potřeboval zejména logické myšlení a odborné
znalosti a ne „vysokou“ matematiku.
A když bylo potřeba, potřebné matematické úkony jsem si zopakoval,
případně doučil, v případě konkrétní potřeby.
A nevyužitou teorii, bez jejího stálého aplikování, stejně člověk
zapomene.
0 Nominace Nahlásit |
Nic se tím nezvýší. Podívej se na modelové příklady z matematiky, jsou velmi lehké.
0 Nominace Nahlásit |
Já si myslím, že se zvýší. Otázkou je, jak hodně. Maturitním předmětům se vždycky věnuje více času a úsilí, než ostatním (alespoň poslední rok studia). To tak bylo, je a bude. Jen blázen, nebo absolutně nezodpovědný student by na ně kašlal a riskoval neúspěch. Pokud se na něco zaměřím s větším úsilím a věnuji tomu více času, musím se zlepšit! Základy, které by měl člověk ve škole získat jsou naučit se číst, psát a počítat! A vždycky to tak bylo. Snažit se z toho něco zatlumit či vyškrtnout není dobrý nápad. Argumenty typu “když budu celý život malovat hrníčky, tak co s matematikou“ neberu, protože dotyčný bude jistě zakládat u banky účet, možná (a dost pravděpodobně) si vezme jednou, případně vícekrát v životě půjčku, event. hypotéku a pak se mu určitě bude hodit něco z finanční matematiky, aby si nenaběhl. To nemluvím o možném založení firmy, vedení účetnictví a množství dalších činností i v běžném občanském životě, při kterých nebude ani “malíř hrníčků“ matematiky ušetřen. U absolventa SŠ se předpokládá dosažení určité úrovně vzdělání z poměrně široké vědní oblasti (jazyky, chemie, historie, zeměpis,…), matematiku nevyjímaje. Úspěšné složení maturitní zkoušky alespoň z několika nejdůležitějších předmětů je takovým potvrzením dosažení tohoto cíle a rovněž i schopnosti pokračovat ve vzdělávání dále. Není třeba připomínat, že matematika a fyzika jsou hlavní pilíře na kterých spočívá další studium prakticky všech technických oborů.
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, ivzez, aliendrone
před 2572 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na rozdíl od jiných nepovažuju výuku matematiky na střední škole jako něco pro matematické génie. Ono úplně postačí, když ti studenti budou umět běžné „kupecké počty“. Například trojčlenka, naprosto běžná látka z počtů na základní škole. Jenže s tím mají problémy maturanti přicházející na techniku – a to mám z první ruky od našich matikářů.
0 Nominace Nahlásit |
Bylo by to „nátlakové opatření“. Pár lidí to donutí, pár lidí to znechutí. Osobně si myslím, že matika je poměrně důležitá, přesto jsem proti.
0 Nominace Nahlásit |
Měla by se zvýšit, protože maturitními předmětu věnují více
pozornosti učitelé i žáci.
Otázkou je, jestli má zavedení plošné povinné maturity z „obecné“
matematiky smysl.
Uvedu jako příklad obchodní akademii:
Proč by např. na OA nemohly být místo matematiky maturitním předmětem
„hospodářské
výpočty“? Pro mzdovou účetní je důležité umět a rozumět výpočtu
mzdy, náhrady mzdy,
průměrného výdělku, může umět spočítat důchod, daň z příjmu,
vratku daně → s ničím
ze zmíněného se v matematice nesetká. Navíc k tomu potřebuje znalost
různých předpisů,
s nimiž se opět nesetká v matematice.
Ano, existuje spousta programů, do nichž se vloží vstupní údaje a program vše zpracuje „sám“. Ale účetní by měl umět zkontrolovat výsledek, přijít na případnou chybu a dokázat ji odstranit, vědět, proč je něco potřeba zaokrouhlit nahoru (a na jaké jednotky) nebo naopak dolů…
Podle mne by rozhodnutí mělo záviset na typu a zaměření středních
škol. Pro řadu
oborů není matematika důležitá, zaměstnanci v těchto oborech nebudou
k výkonu své
práce matematiku potřebovat.
A k tomu, co zmiňují Arne a Orwell stačí počty.
Toto by lidé měli znát už ze ZŠ, protože ne všichni půjdou dál
na SŠ.
Výuku matematiky bych zachovala na všech typech škol,
rozhodnutí o povinné maturitě by mělo záviset na oboru.
0
před 2571 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek