Uzavřel jsem minulý rok smlouvu o dílo, vystupuji jako objednatel, dílo nový soustruh od českého výrobce. Od února jsem zhotoviteli zaslal již 5 reklamací, v současné chvíli stroj stojí. V únoru se objevily první vady, odešly převodovky. Mám nasmlouvané zakázky a zákazníci mi vyhrožují smluvními pokutami, smlouva o dilo je velmi jednoduchá, přesně jsem specifikoval technické podmínky, které stroj nyní neplní. Mohu uplatnit náhradu škody a ušlý zisk? Ani jedna z reklamací není doposud uzavřena – stroj je stále vadný a nesplňuje zadání smlouvy. Výrobce, velká česká firma, se chová jakože to není jejich problém, ale nám naši zákazníci hrozí soudy a tím, že už k nám nedají na obrábění nic. Co mám prosím dělat? Jak jim mám účtovat náhradu škody? Kvůli nefunkčnosti musím odmítat zakázky, obráběči jsou doma. Můžeme mi prosím poradit třeba i paragrafově? Tohle není můj šálek čaje, ale nechci se nechat.
Mám na nich žádat slevu na předmětné díle – třeba 5 procent? Jaké mám prosím možnosti?
Zajímavá 0 před 3135 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud dodavatel nedodržuje smlouvu a nevyřizuje reklamace podle smlouvy, je to na žalobu. Tato jednání nebývají nijak snadná. Osobně bych využil služeb nějakého právníka.
0
před 3135 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jen nechápu jednu věc. Proč uzavíráte zakázky s následnými sankcemi
při neplnění, když nemáte stroj odzkoušený? Na jednu stranu je chyba
výrobce, že není schopen dodat bezvadný stroj a na základě vašich
požadavků, na druhou stranu je chyba i u vás. Já osobně bych nejprve
stroj odzkoušel a následně ve zkušebním provozu uzavřel nějakou smlouvu
ke zhotovení výrobku. Ovšem s přihlédnutím k možnému neúspěchu při
zkušebním provozu. Teprve až po určité době bych rozjel výrobu.
Co se týče reklamace, jste v právu, ovšem ušlý zisk myslím přiznaný
nebude. Pokud by byl přiznán, tak osobně bych si zakoupil „vadný stroj“,
nasmlouval miliony zakázek a po výrobci pak žádal ušlý zisk. Vydělal bych
na tom víc než samotnou výrobou.
0
před 3135 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Domnívám se že tady se reklamace řídí pouze smlouvou kterou jste spolu uzavřeli. Pokud jste tam dali i náhradu za případné následné škody, tak je můžete uplatnit. Pokud ne (a to předpokládám) máte bohužel smůlu.
0
před 3135 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Reklamovat stroj u výrobce. Pokud nechce řešit reklamaci, pomůže Česká obchodní inspelce. Pokud nebude vyřešena k vaší spokojenosti, pomůže soudní znalec z oboru, právník a soud. Na náhradu škody máte samozřejmě právo, pokud se ukáže, že chyba byla na straně výrobce. Rozhodně se to právní cestou bude táhnout sakra dlouho, takže doporučuju okamžitě koupit jiný stroj.
0
před 3135 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
SEZNAM SOUDNÍCH ZNALCŮ ZDE
http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm
Pro Raibek: Někdy nejde nasmlouvat zakázky bez „pokut“. Můžeš si říct, že na takové podmínky nepřistoupíš, ale … Zalázka je zakázka. Já mám taky podepsanou smlouvu se zákazníkem na několik let dopředu. To je pro mě výhoda- vím že bude práce. Nevýhoda je, že pokud potvrdím po objednání termín dodání a nedodám, jsem povinen platit 1000€ denně (slovy: tisíc euro denně) do doby, než dodám výrobky.
Jen prosím k doplnění, samozřejmě proběhl 90 denní zkušební provoz, do smlouvy jsme dali několik různých typorozměrů a vše proběhlo v naprostém pořádku. Až v únoru odešly dvě převodovky a začaly se kupit problémy. Přesně jak říkáte, máme veškeré zakázky pod sankcí a teď je to problém. Po odzkoušení a úspěšném předání stroje, jsme nabrali práci a teď neplníme zakázky, pomáháme si u různých kooperantů, ale všechno tvrdě platíme a zhotovitel se k ničemu nemá. Všem děkuji za postřehy.
Co přesně znamená, že se k ničemu nemá? Že neuznal reklamaci, nebo
že ji odmítl řešit? Podle občanského, nebo obchodního zákoníku je
smlouva? Každopádně hned v pondělí shánějte soudního znalce a on vám
kromě toho, že udělá posudek řekne co a jak. Rychlým řešením jen koupě
jiného stroje, pomalejším je udělat rovnou opravu při provádění
znaleckého posudku, tu si samozřejmě zaplatit ze svého a běhat po
soudech.
První žaloba bude ohledně oprávněnosti reklamace, druhá bude o náhradě
škody.
V současnosti řešíme to samé, jen se střižným lisovacím
nástrojem.
(Jen ještě doplním – ne vždy na to znalci upozorní – aby byl posudek
důvěryhodný, je dobré vyzvat předem protistranu sporu = výrobce, že má
možnost se účastnit při provádění posudku, nebo nechat se zastupovat.
Pokud odmítne – jeho věc ale později se nemůže vymlouvat.