Mám dojem že je autorem hudby k filmu Hvězdné války. Víte kolik tomuto
průkopníku v oblasti elektronické hudbě je roků?
Kde bych sehnal jeho životopis – japonsky neumím. ?
Doplňuji:
Skoro neuvěřitelné, že na své práci vysvětlení sem kde se vzala
elektronická hudba a na obnovení povědomí spoluúčasti světových filmů
trávím 3 hodiny..
Děkuji vám a přidávám do záložek. Opravdu má význam věnovat se
historii vzniku hudby z ještě analogických syntezátorů. Pro dnešní
vývojáře elektronické hudby. Dnes vlastně i včera před iXs lety byli
dnešní DJs zrozeni. Rozpoutala se válka o to, která hudba je ta pravá.
Jestli z akustických nástrojů, ze kterých je stejně snímán zvuk do
elektronické podoby, nebo ta klasická. Ale to není důležité v době
rozmachu různých žánrů. Nejvíce tuto a další generace ovlivnila
střední hudba, populární, pop. Tím bylo zpečetěno, že se elektronické
hudební nástroje stanou stěžejní poptávkou po hudbě rozšířenou po
diskotékách, v nahrávacích studií. Také dal někdo podnět k vytvoření
jakéhosi řečeno česky spolurozumění hudebních nástrojů mezi sebou. Jde
o formát MIDI. A i ten neumřel, naopak se rozvíjel tak, že machři
vymýšleli, jak by mobilní telefon mohl zahrát jiné vyzvánění než
monotonní. Jsem ovlivněn tvorbou zvuků prostřednictvím syntezátorů. Tato
hudba mě dala směr ve svých 13ti letech. Isao Tomita vytvořil významnou
elektronickou podobu hudebního díla od skladatele Musorgského Obrázky
z výstavy, která už v té době – tuším že v 70. letech min.
století předurčila vývoj a směr vývoje hudby k elektronickým hudebním
nástrojům. Tvořením Obrázků z výstavy pracně strávil 3 roky, než
zvuky mixoval, sestříhal. V té nedávné době ještě nefungovaly
počítače, nebyly. Při prvním seznámením s touto hudbou nepříliš
kvalitním rozhlasovým přijímačem mě hudba vtáhla do oblasti vizualizace,
že jsem přesně viděl očima to, co Tomita stvořil. A to měl právě na
mysli. Za poslech také stojí Tanec sněhových vloček, přesně Snowflakes
Are Dancing. Abych jen nepapouškoval názory, popíšu krátce čím bylo jeho
hlavní dílo vynikajicí. Především je to rychlá nálada zvuku, barev
v závislosti zamýšleného záměru autora. Třeba ve skladbě Baba Jaga je
opravdu slyšet bublání v hrnci, využívá schopnosti syntezátoru hovořit,
smát se, nebo uslyšíte zpěv v choru jako v kostele. V jeho tvorbě je
možno zaslechnout kuřátka, přicházející nebezpečí. Isao Tomita dokáže
vykouzlit děj podle daného názvu a žánru klasického tvůrce. Jeho smysl
pro detail ho opravňuje k tomu, aby byl tím, o kterém se dá říci že
tvoří imaginační hudbu. Isao má blízko k evrposké poulární hudbě,
ano. Vždyť se velice blízko přibližuje chápáním hudby Mozartovi. Proto
je v 70. a 80. letech populární, ne ve smyslu prodejné propagandy, ale byl
přizván jako interpret hudby k filmům, které se staly hity. Některé
z nich byly znovu předělány do digitální podoby. Isao Tomita uspořádal
spousty veřejných koncertů, ve kterých se projevil jako profesionální
hráč na klávesy. Na jeho koncertech v Japonsku na kterých byly realizovány
světelná show srovnatelná s dnešními! Isao Tomita je hudebně spřízněn
se světově uznávaným Jean Michel Jarrem. Jarre jako mladík přišel do
studia kde pracoval jeho otec. A ve studiu nahrál známá alba Oxygene. Tím
zase posunul příčku v uších posluchačích, kteří uznávají dodnes
elektronickou podobu populární hudby, rocku, vážné hudby. Vlastně hudby
všech žánrů ve kterých je vyžadovaná elektronická podoba. Rozličné
vynálezy tvůrců nástrojů Roland, Yamaha, Kawai, i Korg, vlastně je jich
víc, (Moog?) přemnožily jeden hudební názor a daly podnět k experimentům
a tedy šli svou cestou k dalším žánrům. Mnoho kapel a nemá význam
vypisovat všechny, využívalo právě cestu otevřených možností přenosu
MIDI, vlastně i Jackson používal syntezátory a dokázal citlivě využít
jejich zvukové schopnosti. U nás mohu vzpomenout jako na prvního interpreta
kvalitní relaxační hudby z oblasti elektronické hudby Otakara Olšaníka.
O kterém jsem přesvědčen, že je to jeho zásadní pohled na elektronickou
hudbu. Odpočinková, downtempo a nějak ambientní styly hudby vznikaly
v 50. letech minulého století. Otakar Olšaník vytvořil nádhernou
zvukovou kompozici Hlasy velryb a Vlny oceánu, kde pracoval s citlivými
přírodními zvuky a smísil je s neuvěřitelnými akordy které jako by
korespondovaly lidstvu hledat smysl bytí, odpočinek. Další, koho je nutnost
vzpomenout, je Petr Muk. Nemusím ani nechci zveřejňovat spoustu nadšenců
syntezátorů kteří na úkor začínajících prodejců prezentovali
schopnosti nových způsobů vytváření syntézy zvuku. Petr Muk byl
zapáleným muzikantem a podařilo se mu prosadit se svou hudbou v projektu
Shalom na domácí scéně. Tak to jsou už rozvinuté počátky populárního
hudby stylu na začátku 90.let. Pokud máte někdo víc otázek k tomuto
konkrétnímu hudebnímu stylu nebo chcete vědět víc, napište.
http://img.nadapenny.com/t20/11364/nadap111648948270231.jpg
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 4741 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Něco z jeho života si můžete přečíst ve strojovém překladu z anglické Wikipedie.
Zdroj: http://wikipedia.infostar.cz/i/is/isao_tomita.html
0 Nominace Nahlásit |
K poslední otázce. Pokud vám jako životopis postačí http://en.wikipedia.org/wiki/Isao_Tomita , tak jsem něco našla. 🙂 Je to anglicky, ale pokud používáte Google Chrome, tak by vám to měl po odkliknutí na liště přeložit, jako mně. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
K doplneniu,
analogová hudba – original hudobné nástroje ešte veľmi dlho vydrží.
Digitál hudbu dokáže ale dobre zaznamenať. Je pravda digitál dokáže
veľmi napodobiť hudobné nástroje, prípadne vytvoriť nové zvuky, ale pri
ňom umelec musí byť aspoň čiastočne znalý obsluhe výpočtovej techniky,
na Slovensku bol taký Jaroslav Filip nadšený propagátor digitálnejk hudby,
a nie všetci hudobníci sú takí.
Ale skúste zahrať hudbu kdesi v prírode bez zdroja elektrickej energie,
digitál to nedokáže.
Ostáva nám už len úzka spolupráca analógu a digitálu.
0 Nominace Nahlásit |
ano, používám skript bez chrome. Nálezy na WIKI považuji víceméně za oficiální středisko, záleží na to, kdo to napsal. Ale jo, děkuji, děkuji za impulz pokračovat v hledání dál.
annas | 5913 | |
Drap | 4652 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1663 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1427 | |
quentos | 1424 | |
elkon | 1337 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |