Zdravím,
počítám známému povinné ručení na jeho motocykl, který chce zakoupit,
vč. ověření najetých kilometrů atd.
Vozidlo bylo ve VTP označeno jako technicky způsobilé k provozu v roce 1990, kdy v téže době výrobcem vozu VIN kód nebyl zadán ve formátu, jako se udává dnes. Nastávají situace, kdy nemohu ověřit najeté kilometry (aktuální systém požaduje 17 znaků VIN), ale v evidenci vozidel (ověřováno přes dva sjednávače a u GČP) a v samotném VTP je pouze 7 znaků. Když zadám samotných sedm znaků anebo doplním před čísla nuly (aby bylo těch 17 zn.), tak či tak oznámí, že vozidlo nebylo nalezeno. Bavíme se o stránce https://www.kontrolatachometru .cz/
Chtěli bychom ovšem i ověřit další záležitosti na volně přístupných stránkách, kdy systém vyhodí různá data o vozidle, zda není kradené a další. Ale i zde všichni chtějí 17 znaků.
Máte s tímto prosím nějakou zkušenost, zda existuje nějaký „dopočet“ anebo „má prostě smůlu“ a nemůže kontrolovat dle VIN?
Dál jsem se ještě chtěl zeptat, jaké datum vozidla uvést do POV? Jde o to, že bylo vyrobeno a schváleno na provozu na komunikacích v roce 1990, ale datum první registrace je až rok 1998. Je to u každé pojišťovny individuální anebo standardizováno?
Děkuji,
kajicek94
Zajímavá 0 před 1374 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nejlepší rada bude zavolat přímo do pojišťovny a tam se domluvit.
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 1374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Najeté kilometry nemají s POV (s výjimkou Allianz) nic společného.
Pokud některý systém vyžaduje plných 17 znaků, tak většinou napíše
jak doplnit (nejčastěji nuly na konci).
Do POV se uvádí datum které je na levém horním okraji VTP, většinou si to
systém doplní automaticky dle RZ. Je to datum první registrace. Pokud je to
rok menší než 2000, tak většinou bývá jen měsíc a rok (den se píše
jako 1.). Pokud se mi i pro novější z databází dotáhne datum bez dne,
zkusím jinou kalkulačku (většinou Generali to zjistí správně). Datum
schválení do provozu je datum schválení příslušené modifikace vozidla,
ne toho konkrétního kousku.
0
před 1374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
elkon: Dvě pojišťovny mi sdělili, že oni VIN vidí jako sedm znaků a jim to nedělá problém (resp. že je nezajímá moje starost o kontrolu kilometrů). To ale nevyřeší nemožnost prověření stočeného tachometru na stránkách ministerstva dopravy, kam zapisují výsledky z STK, kde na webu tak či tak žádají 17 znaků u VIN, což tento motocykl nemá.
Mimochodem, tobě vychází na motorku Generali nějak zajímavě ? Mám opačné zkušenosti, podle mne je jedna z nejdražších.
Děkuji za odpověď.
Generali Česká pojišťovna mi vyšla (cca 450 Kč) asi jako druhá
nejdražší, hned za Directem (cca 550 Kč).
Nejlépe vyšla ČSOB Pojišťovna za 198 Kč pro motocykl (50ccm, 3kw, klient
50 let, 20 měs. bonus, žádný malus), kde mají, pokud se nepletu, ve
zmíněné variantě Dominant úrazové pojištění řidiče na 200 tis. Kč,
pojištění jeho osobních věcí a dále i věcí rodiny.
Do GČP volám kvůli tomu, že jsem se nesetkal s žádným špatným
operátorem (resp. mi vždy vyhověli a někteří dávají i 40 % obchodní
slevu, což může občas přebít i nejlevnější) a navíc mohou vytvářet
modelace POV, kdy řeknu RČ známého, tak s ním v kalkulaci počítají.
Projdu s nimi i údaje z VTP, že sedí s výpisem evidence vozidel.
Nevím co ti nabízí na telefonu, já jako pojišťovák chodím jinýma cestama. Ještě zkus ČPP, je tam momentálně hodně velká akční sleva.