Avatar uživatele
annas

Jakou mají historii železniční vagony?

Z dnešního hlediska nebylo prvním cestujícím co závidět …
Doplňuji:
Uvedla jsem otázku nepřesně. Proto doplním – na nejstarší české trati.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: annas

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? kropitko, anonym, vagra, rynek878 před 5078 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
rynek878

jen bych doplnil vybavením,
Vybavení vagonů pro otevření železnice Praha – Olomouc. I. třída- zasklená okna.II. okna bez skel, kožené záclonyIII. – bočnice vagonů sahaly cestujím do pasu a mělyx střecu na sloupcích, na jejichž okrajích visely svinovací plachty, spuštění jako ochrana proti zimě, větru a dešti.IV. nebyly zastřešeny, a navíc neměly sedadla. Po r. 1840, kdy se vagony vyráběly i v Brně – byla okna zasklena, vozy se prodlužovaly a strop se zvýšil. Později se začlo svíti svíčkami, l858 plynem a v 80. letech 19. st. elektřinou, ale nejdříve jen v salonních a poštovních vozech.

Zdroj: z časopisu

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
kropitko

http://www.vla­ky.net/zelezni­ce/spravy/003125-Nahlednuti-do-jaromerskeho-muzea-dreziny-vozy-a-to-ostatni/

Stojí to za zhlédnutí,,,

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
hanulka11

Zde jsou moc pěkně popsány a zobrazeny vagóny, zprvu čtyřkolové postupně se zdokonalovaly

http://www.va­gony.cz/histo­rie/dvere.html

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek