Z dnešního hlediska nebylo prvním cestujícím co závidět …
Doplňuji:
Uvedla jsem otázku nepřesně. Proto doplním – na nejstarší
české trati.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? kropitko, anonym, vagra, rynek878 před 5078 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
jen bych doplnil vybavením,
Vybavení vagonů pro otevření železnice Praha – Olomouc. I. třída-
zasklená okna.II. okna bez skel, kožené záclonyIII. – bočnice vagonů
sahaly cestujím do pasu a mělyx střecu na sloupcích, na jejichž okrajích
visely svinovací plachty, spuštění jako ochrana proti zimě, větru a
dešti.IV. nebyly zastřešeny, a navíc neměly sedadla. Po r. 1840, kdy se
vagony vyráběly i v Brně – byla okna zasklena, vozy se prodlužovaly a
strop se zvýšil. Později se začlo svíti svíčkami, l858 plynem a
v 80. letech 19. st. elektřinou, ale nejdříve jen v salonních a
poštovních vozech.
Zdroj: z časopisu
0 Nominace Nahlásit |
Zde jsou moc pěkně popsány a zobrazeny vagóny, zprvu čtyřkolové postupně se zdokonalovaly
http://www.vagony.cz/historie/dvere.html
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4602 | |
led | 2997 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2238 | |
zjentek | 1643 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1296 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |