Avatar uživatele
kikina14

Jakou mám udat adresu trvalého bydliště na občanský průkaz, když žiji v pronájmu bez trvalého pobytu?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Damiana před 4637 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lucijej

Trvalý pobyt musíš mít někde nahlášený, ikdyž tam trvale nebydlíš, možná ještě u rodičů apod., nebo v podnájmu, kde zrovna bydlíš. I bezdomovci mají trvalé bydliště – na městském úřadě.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
jmhad

Trvalý pobyt máš,ač třeba o tom nevíš.Podle zákona 133/2000 má každý trvalý pobyt v trvalém bydlišti matky.Pokud matka není,pak otce A TO DO TÉ DOBY,DOKUD SE SÁM Z TRVALÉHO BYDLIŠTĚ NEODHLÁSÍ nebo mu není trvalý pobyt zrušen.V tom případě má trvalé bydliště na Obecním úřadě místa,kde měl předem trvalý pobyt.
Jinak se mi „líbí“ časté odpovědi na jakékoliv téma,které jsou spíše nepodložené dojmy něž relevantní vysvětlení.A to asi není smysl těchto stránek.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Hlada

Není mi jasné, v čem máte problém. Co to je pronájem bez trvalého pobytu? Jestliže žijete v pronájmu, musíte mít nájemní smlouvu a na jejím základě máte právo se v místě přihlásit k trvalému pobytu. Jinak máte trvalý pobyt tam, kde jste přihlášená dosud.
Vůbec není pravda, že se můžete bez problémů přihlásit na správním úřadě. Tam vás může zapsat jen ohlašovna po splnění podmínek §12 zákona 199/2000Sb.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michal Kole

asi u rodičů, ale budeš asi od nich potřebovat nějaký papír.

I když trvalý pobyt je dnes spíše jen evidenční „zbytečný“ údaj, ale úřady na něm bazírují, kvůli zastaralým zákonům, které říkají, že si máš úřední věc vyřídit na úřadě v trvalém bydlišti a přitom by nebylo problém úřady počítačově propojit nebo již protojeny jsou, ale kvůli zastaralému zákonu toho nemůžou plně využít.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zzzzz

Můžeš si ho dát i na úřad v místě pronájmu a pronájem uvádět jako kontaktní adresu. Nebo si můžeš založit datovou schránku a úřední pošta ti bude chodit do ní. Tu si doma v klidu na netu přečteš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mapel

Bez problémů můžeš na MěÚ a tam se domluvíš jak ti mají oznamovat poštu. V současné době to už není problém.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek