Když ho konečně dostavěli už bylo po válce pro kterou bylo původně stavěno. A navíc bylo „nepoužitelné“ – Hughes s ním měl jen jeden krátký let. Ono nebylo ani schopné doopravdy létat ? K čemu vlastně bylo ?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, gecco před 3515 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Použitelné bylo – stačilo jej odlehčit atp. Tehdy ještě neexistovaly žádné normy – tak se muselo pracovat stylem pokus-omyl. Toto letadlo mohlo létat. Ovšem určeno bylo jen pro vojenský náklad a samotné vojáky. Jenže takovýto gigant se především nehodí do boje, pročež by se dal sotva použít i jako humanitární pomoc. Zkrátka přespříliš velký, těžký, … hybrid. Konstrukce však správná byla – jak píši, stačilo ještě tak rok úprav.
0 Nominace Nahlásit |
Máš na mysli „Smrkovou husu“ ?
„V roce 1942 stálo americké [Hughes H-4 Hercules cockpit, www.hillmanweb.com] ministerstvo války před potřebou
dopravovat do válkou zužované Evropy velké množství materiálu, vojáků a
pomoci civilnímu obyvatelstvu. Cesta po moři však byla vlivem přítomnosti
německých ponorek nebezpečná a tak se jako jediná cesta nabízela ta
vzdušná. Americké letectvo ovšem nedisponovalo letounem s dostatečnou
kapacitou nákladového prostoru a tak byl zadán požadavek na jeho výrobu.
Jelikož v průběhu války byl nedostatek kovu, požadavkem na letoun bylo,
aby obsahoval jen minimální množství kovových materiálů. Na řadu tedy
přišlo dřevo. Pro svou obrovitost a převažující pochyby nad smyslem
stavění letounu se mu později dostalo hanlivé přezdívky "Spruce goose“-
smrková husa."
Podrobněji ve zdroji :
http://www.jdiletat.cz/Letadla/hughes.html
0
před 3514 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Podle filmu „Letec“, který je právě o Howardu Hughesovi bylo cílem vydělat, proslavit se a přesvědčit o tom, že lze takového giganta postavit a vzlétnout s ním. I přes všechny složitosti s náklady a nedůvěru společnosti se, sice pozdě, ale přeci, povedlo stroj postavit a vzlétnout s ním. Pokud myslíš – co se s letadlem stalo pak, nebo k čemu dál a jestli sloužilo, tak to nevím.