Hypermarket – samoobslužná velkoplošná prodejna, která nabízí zákazníkovi vedle porvinářského sortimentu také široký rozsah jiníého, tedy nepotravinářského zboží krátkodobé, střednědobé, i dlouhodobé spotřeby. Bývají většinou na okraji města.
--
"Obchodní domy nabízejí široký a poměrně hluboký sortiment zboží, tedy
skutečně “vše pod jednou střechou“. Jejich působištěm jsou centra
měst a regionální nákupní centra.
Výrazným odlišením od supermarketů a hypermarketů je vícepodlažní
řešení a sortiment odívání (textil, oděvy, obuv). Univerzální obchodní
dům je tak vlastně jedinou jednotkou s uceleným univerzálním
sortimentem.
Prodejní plocha univerzálních obchodních domů se pohybuje v průměru
v rozmezí 10–20 tis. m2 (minimálně 5 tis. m2). Poskytují maximální
rozsah služeb."
Více najdete v odklazu
http://is.mendelu.cz/eknihovna/opory/zobraz_cast.pl?cast=9813;lang=cz
0 Nominace Nahlásit |
Obchodní dům je starší kategorie, zpravidla tam bývá podstatně širší sortiment. Hypermarket se omezuje zpravidla jen na několik málo druhů zboží.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Obchodní dům je specifický druh stavby. Bývá umístěn obvykle v centru
města s vícepodlažní zástavbou. V nejvyšším patře bývá zpravidla
restaurace nebo občerstvení.
Hypermarket (menší je supermarket) je větší prodejna „pod jednou
střechou“, přízemní. Umísťována bývá spíše za městem, či
v blízkém okolí města. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Asi takový, jako je mezi nakupováním a utrácení.
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. Všude budou chtít many.
Upravil/a: mosoj
0
před 3184 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek