Názor na tento názor:
Jedna moudrá paní o dnešku napsala svůj názor …
"Já si myslím, že za to může hlavně ten, kdo dovolil, aby se na vysoké
školy nedělaly přijímačky, ten kdo zrušil plánování a určování
počtu žáků a studentů na 2. a 3. stupni škol (na další školy se
žádné dotace nedávali) a zrušil plánování jednotlivých druhů škol a
počty studentů, které mají přijmout a to podle potřeb státu. Dnes by
nebylo tolik zbytečných vysokoškoláků s IQ pod 100.
Nejlepší by bylo, aby se v posledních ročnících základních a
středních škol zavedli IQ – testy. (Viz školský systém
Švýcarska).
A když jsem to řekla, koukali na mě jak na dementa, který nemá rád dokonce ani svoje děti…hrozné! Nejhorší na tom je, že to všechno pokazila NAŠE generace, tedy MY, protože jsou to NAŠE děti a MY jsme je takto (ne-)vychovali!!! MY jsme to museli nějak zbabrat ! Ve snaze dát jim všechno, se jim vzala možnost něco chtít. Vidím kolem sebe, jak rodiče posílají děti do prestižních drahých škol, kde se naučí anglicky říkat slovo „nejvyrukavičkovanější“, ale přitom je nenaučili česky říci Dobrý den, Děkuji, Prosím, nebo Prosím, sedněte si.
Když vidím ty znuděné mátohy s telefony v rukou, kteří stále něco
ťukají (s hrubkami, které ani nevymyslíš), něco čtou a přitom
nepřečetli žádnou pořádnou knihu.Maximálně stupidního Harry Pottera,
z kterého se stala kniha knih, skoro Bible. Žádný Remarque, žádný
Hemangway…
Byla jsem si zaběhat do míst, kam jsme kdysi chodili randit, líbat se,
dotýkat se…Chlapci s děvčaty. Dnes?, až na několik výjimek, se ženy
muchlují se ženami, spíše však chlapi s chlapci… V ruce smartfón a
každy si s někým píše. V lepším případě aspoň virtuálně randí,
líbají se a dotýkají (děvčata s chlapci). Ale když tak člověk tiše
Jo, dá se vidět kdeco a kdekoho. Ale o tom jsem nechtěla psát.
Skoro všichni mladí umí anglicky a přitom neví vůbec NIC! Nerozeznají Mozarta od Ravela, Van Gogha od Dalího, neumí si sami vyluxovat pokoj, neumí zrýt záhon, neumí nasekat dřevo, neumí rozdělat oheň, ztratí se v lese, protože tam ani nechodí.
Skoro všichni jdou povinně na vysokou školu, kde se nic praktického a společensky užitečného pořádně nenaučí, jen tam chodí a „studují“. Zeptejte se svých známých, co studují jejich děti! Budete slyšet názvy studijních oborů, které vám nic neřeknou, protože ani nejsou důležité. Masmédia, webdizajny, grafické dizajny, sociální „práce“ a podobné „ptákoviny“!
Kombajn z nich neumí opravit nikdo. Postel, skříň, stůl, neumí vyrobit nikdo, vyzdít rovnou zeď z obyčejných cihel…nikdo. Lopatu, krumpáč, hrábě neumí ani vzít do ruky, nedej Bůh je ještě vykovat. Hlavně, že umí chytit Pokémona!
Na koupalištích se povalují celulitidou oplácané „kočky“, potetované, neforemné kreatúry, pojídající čipsy a popíjející energetické drinky. A my jim to nejen tolerujeme, ale ještě je v tom podporujeme a snad i obdivujeme. Nic nemusí, tak ani nic prospěšného dělat nechtějí. Jsem z mladé generace zhrozená a znechucená, ale můžeme si za to my, rodiče a učitelé.
První, co jsme zrušili, byli jiskřičky, pionýři, svazáci, bramborové brigády, letní odborné praxe, brigádnické soboty…prostě POVINNOSTI. Rozvážíme děti do škol auty, potom jim kupujeme byty, auta…aby se měly lépe, než my??!!
Vždyť nemají ani po čem toužit, co chtít…mají všechno a přitom
nemají NIC. Nemají tužby, nemají snahu, nemají cíle…jen se tak loudají
a poflakují po světě jako mátohy. A potom se nemůžeme divit, že až
zestárneme, nebudou znát ani vlastní rodiče, nic o nich neví.
Jen si vzpomeňte, když se snažíte popovídat si s vlastním potomkem, či
vnukem, kolik facek byste během toho rozhovoru dostali od svých rodičů,
kdybyste s nimi „povídali“ tak, jako oni s vámi.
Lidstvo by si zasloužilo pořádný „výprask“, aby se polepšilo a nevyhynulo…jinak???????"
Zdroj: hromadně přeposílaná komunikace by e- mail.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? dudu, mosoj před 1704 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Autorka některá fakta vytrhla ze souvislosti, takže po letmém přečtení obsah každého hodně rozesmutní. Coby rozený optimista však věřím, ba jsem přesvědčen, že situace není zdaleka tak tragická. Např. nyní je naše společnost přinucena se zastavit, zamyslet a má šanci vydat se lepší cestou než doposud. Doufám, že tuto příležitost jak už častokrát opět nepro..reme.
0 Nominace Nahlásit |
Obvyklé nářky na téma „dnešní zkažená mládež“, nic originálního.
Když už se tu zmíňuje školství, nepřijdou vám ujeté včerejší návrhy, že chtějí zrušit maturity, ale příjimačky zachovat? Udělal bych to přesně opačně: na školu ať se každý dostane na základě předchozích výsledků (vysvědčení), kdo na to nemá, časem odpadne, ale závěrečnou zkouškou by si měli být schopni studenti obhájit své znalosti v každé době a nemělo by se jim to „dát zadarmo“.
0 Nominace Nahlásit |
Nadpis měl znít trochu jinak: Já si myslím, vzrůstá počet takové
mládeže, jak budu dále popisovat. To by bylo hodně pravdivé.
A zase jsme u toho" Všechny naházet do jednoho pytle".
0 Nominace Nahlásit |
To jsou kraviny. Jako s něčím se dá souhlasit, ale jinak je to hrozně pesimistické a navíc celkem nereálné (neobjektivní) a zkreslené.
Upravil/a: DoTazatel
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s názorem Pepy25. I když koronavirus zavřel školy, přesto by měli žáci 4. ročníku maturovat a dokázat, co se naučili
Opakovat a přioravovat se k maturitě mohou doma. Pokud něčemu nerozumí, obrátit se na učitele. Jenže učili se poctivě?
Připadá mně to jako kdysi v Plzni, pokud maturity nebudou, tak ji dostanou téměř „zadarmo“.
Žáci z 9. tříd budou stejně někam umístěni. I když se dostanou na školu, o níž měli zájem, stejně dost často žádají o přestup.
Možná by šlo víc o „oškatule, hejbejte se,“, ale dá se snáze napravit.
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2637 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1348 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1064 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |