Jak jde přece poznat, co je ve scénáři a co si herec přimyslí
(chování, postoj)
Nebo, jak poznat, že se herec do role „vžije“? Vše přece záleží na
scénáři
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4228 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
„vše záleží na scénáři“? není pravda… můžete mít skvělý
scénář, skvělou postavu, špatně ji obsadíte a je z toho propadák.
Pravidelně ucvrkávám pitralon u herců, kteří se do rolí nevžívají a
dané postavě to škodí. Např. (typicky): na DAMU vtloukají hercům do
hlavy, že mají za každou cenu zřetelně vyslovovat a dobře artikulovat.
A pak má takový herec zahrát opilce v „akci“. Co myslíte, že udělá?
Ano – " zřetelně vyslovuje a správně artikuluje" … jenže tady to
zrovna není na místě…
Skvělý herec se rovněž pozná u scén beze slov. Vezměte si Kaisera,
Lábuse a jejich slavné „Klíště“. Zde to „vžití“ poznáte
dokonale – podle mimiky, řeči očí…
0 Nominace Nahlásit |
Dá sa to zhodnotiť.
Je to otázka presvedčivosti. Ak herec dokáže svojou postavou presvedčiť
diváka, že nevidí herca, ale skutočne prežíva príbeh na javisku (vo
filme) stotožní sa s postavou – je to dôkaz UMV – Umenia Veľkého
Herca (pritom to môže byť aj začiatočník – debutant)
Mala som možnosť porovnať spracovanie muzikálu Fidlikant na streche postava
Tojvie (z čias bezmikrofonového muzikálu a živých hudobných nástrojov,
skutočne naživo) Jozef Króner a porovnať s mnohými neskoršími verziami
i presláveným americkým podaním z Broadway. Jednoznačne svojim
precítením a otvorenou dušou vysoko zatienil aj so svojim netechnickým
spevom všetkých ostatných a slávnych, technicky fantastických, ale dodnes
v postave Tojvieho vidím len malého zhrbeného starčeka s jasným pohľadom
a širokým srdcom Jožka Krónera. Aj keď odvtedy uplynulo už viac než
40 rokov. Tomu sa hovorí Veľký Herec…
0
před 4227 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek