Startuje-li raketa svisle vzhůru, sčítá se zrychlování rakety
s gravitačním zrychlením. Startuje-li tedy raketa např. se zrychlením
20 m/s2 činí celkové přetížení 3 g.
Fyziologické působení přetížení na člověka se projevuje dvěma směry.
Jednak ztěžuje pohyby těla a jednak působí přelévání krve v těle
(překrvení a odkrvení). Nejmenší výdrž má lidské tělo ve směru
nohy – hlava (negativní přetížení). V tomto směru člověk trvale
nevydrží ani 1 g. V opačném směru (hlava – nohy) vydrží po dobu až
stovky sekund přetížení až 3 g. Nejlépe člověk snáší přetížení
ve směru hruď – záda (po dobu desítek sekund snese 15 až 20 g).
V této poloze proto obvykle létají kosmonauti.
0 Nominace Nahlásit |
Je to hodně individuální a závisí to hlavně na kondici. A jde o to,
o co půjde – pokud vám třeba někdo zaplatil let stíhačkou jako dárek,
nebála bych se toho, pilot nebude blbej a nebude s váma snad vyvádět
kdovíjaký hrůzy. Na stránkách, kde tyhle lety nabízejí, nic
o speciálních požadavcích na kondici nepíšou… http://www.adrenalinove-darky.cz/cs/let-stihackou-l-39/
tak to snad není tak extrémně náročný.
Jiná věc je, když někdo uvažuje o kariéře pilota. Musíte dlouhodobě
makat na fyzičce, čímž se zvýší i odolnost vůči přetížení… ale
i tak se kdykoli může stát, že prostě tělo něco nezvládá a jdete
z výcviku, bohužel.
A nedávno se to tu řešilo: http://www.odpovedi.cz/otazky/co-pomaha-pilotovi-vojenskeho-nadzvukoveho-letadla-snaset-velke-pretizeni-a-na-jakem-principu-to-funguje
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek