Zdravím,
zakládám si u jedné banky nový účet. Nemají pobočku v blízkosti,
proto musím on-line. Požádali o zaslání výpisu z účtu mého
aktuálního konta u jiné banky. Vyhověl jsem tedy, akorát jsem zredigoval
(začernil) všechny transakce, jelikož se domnívám, že to není předmětem
ověření toho, zda je ověřovaný výpis na mne veden či nikoliv, jelikož
je v hlavičce moje jméno a číslo účtu, ze kterého jsem zaslal
ověřovací platbu, takže veškeré skutečnosti k ověření mojí osoby
mají k dispozici.
Nová banka mi ovšem sdělila, že mi účet nemůže založit bez toho, aby viděla veškeré mé předešlé transakce, resp. chtějí výpis bez úprav, prý dle svých interních pravidel.
Existuje nějaká obecná (zákonná) úprava toho, dle čeho banka může na
dálku provádět identifikaci klienta, prosím?
Resp. má právo požadovat k nahlédnutí veškeré moje předešlé transakce
(za poslední měsíc) u jiné bankovní instituce ve formě výpisu či jim
musí stačit hlavička, prosím?
Předem Vám děkuji za odpověď,
kajicek94
Zajímavá 0 před 1374 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Od takové banky raději dál! Zakládal jsem si v životě už vícero účtů a nikde nechtěli výpis z účtu jiné banky (kdyby ho chtěli, neposkytl bych ho).
Vůbec tomu ověřování pomocí jiného účtu nerozumím. Nemám-li žádný účet, tak si žádný nový nezaložím? To je jako Hlava XXII.
Upravil/a: Emefej
0 Nominace Nahlásit |
O jakou jde banku?
Cituji z požadavků pro dokumenty potřebné pro založení účtu
u ING:
Výpis musí obsahovat alespoň čitelné číslo účtu, kód nebo název banky
a vaše jméno. Zároveň nesmí být starší než 3 měsíce.
Jelikož tento požadavek vychází z AML zákona, není možné, aby byly podmínky v různých bankách odlišné. Pokud banka vyžaduje cokoliv nad rámec zmíněného, pak už to nemá nic společného s AML zákonem, který se, zjednodušené řečeno, používá pro potřeby uvedeného případu – tedy identifikace klienta.
Sama ING má přímo pod uvedenou citací dopsáno toto:
Zůstatek na účtu a částky jednotlivých transakcí na výpise si můžete
začernit.
https://www.ing.cz/konto/casto-kladene-otazky/
Upravil/a: Tomáš1234
0 Nominace Nahlásit |
Takové zakládání účtu bez jednoznačného ověření klienta je na vážkách. Nehledě na skutečnost, že dle výpisu nelze poznat, komu tento patří. Může se jednat o jmenovce, kreativní úpravu dokumentu, atd.)
Banky mají pravděpodobně své kontrolní mechanismy které krom zaslání kopií dvou úředních dokladů vyžadují i u první platby přijetí částky z již existujícího účtu, případně si nastaví jiná pravidla, mezi které počmáraný výpis určitě nepatří.
Osobně vidím tento systém jako díru v systému podstatně větší než veřejná existence rodných čísel, kdy tady si na Vás může založit účet někdo cizí a využít jej ke všelijaké nekalé činnosti.
0
před 1374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když jsem si před několika lety zakládal druhý účet u EQUA, tak jsem
chvilku poseděl v obchoďáku a za deset minut jsem odcházel s druhým
účtem.
Ta vaše – To je česká banka nebo zahraniční ? Tipl bych, že je to
nějaká zahraniční
0
před 1374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ověření totožnosti při zakládání účtu on-line může být různými způsoby, ale rozhodně nestačí oskenované doklady (viz krádeže dokladů). Ověření přes jiný účet je klasický způsob. Z výpisu by mělo být zřejmé, že je to skutečně aktivní běžný účet, takže mě nepřekvapuje, že zcela začerněný neprošel. Právo požadovat nezačerněný určitě mají, pokud vy po nich chcete službu a oni mají povinnost vás identifikovat. Navíc pokud to není zcela internetová banka, určitě umožňuje identifikaci i jinak, např. na pobočce. Co je vlatně na tom účtu takového, že to nová banka nemůže vidět?
0
před 1374 dny
|
0 Nominace Nahlásit |