Na zimní provoz asi moc vhodné nebudou, zkušenosti, cituji z iDnes:
„Z Prahy do Mnichova dojedete „normálním“ autem za tři až tři a půl
hodiny, podle provozu. Já jel elektrickým zázrakem moderní mobility šest
hodin (z toho hodinu a půl jsem strávil u nabíječky), chvílemi mi byla
zima a espézetky kamionů na trati znám nazpaměť. Vítejte
v jednadvacátém století. Mimochodem, to auto stojí milion.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-zima.A220106_212627_automoto_fdv?zdroj=vybava_idnes“.
Problémy má i německá pošta s elektrickými dodávkami, nezvládají
náročnější terén.
A údajně i šetření na životním prostředí není skoro žádné,
výfuky se proměnily na znečisťování ovzduší z elektráren. Tak moc
nechápu ten rozruch okolo nich. Vodík bude možná výhodnější.
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? led, annas, Alesh, Drap, Kepler, seraphico před 1070 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Elektroauta jsou největší globální omyl tohoto tisíciletí. Z mnoha stran a stále častěji čtu, že jejich uhlíková stopa při jejich výrobě je větší, než u klasiky. Jeden týpek, kterému skončila po 8 letech životnost baterky se raději rozhodl použít 30 kg dynamitu, než aby kupoval novou (baterie tvoří 1/2 ceny auta) Až bude k dispozici čistý zdroj elektřiny v celosvětovém měřítku, to bude jiná. S vodíkem to taky nevidím moc nadějně – neexistuje čistý způsob výroby.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Nejsou zázrak – ale ani hurá systém, jako obvykle je pravda někde mezi
(a pro hodnocení opravdu není relevantní jeden článek).
Velká výhoda je levný provoz a velká nevýhoda vyšší pořizovací
náklady. Zcela určitě se neprosadí vždy a všude, ale zároveň v hodně
situacích dávají smysl (zrovan ty elektrické dodávky německé pošty
neskončily, protože by nezvládaly náročnější terén : https://www.garaz.cz/clanek/nemecka-posta-ukoncila-vyrobu-elektrickych-dodavek-21003625)
A samozřejmě není možné souhlasit se zjednodušujícícm tvrzení, že
šetření na ŽP není skoro žádné, protože „výfuky se vyměnily za
elektrárny“: spalovací motor má podstatně víc škodlivin a navíc přímo
lidem pod nosem, ne někde za městem v elektrárně …
0 Nominace Nahlásit |
Tak jak je to prozatím uváděno do provozu a všichni to vehementně prosazují, tak to tedy fungovat dlouhodobě a ke spokojenosti nemůže.
0 Nominace Nahlásit |
No, je to divný, já furt čekám, co z toho nakonec „vyleze“. Jestli je to jen jakýsi „přechodový stav“ nebo jestli najednou vytáhnou baterii 10× lehčí a 3× kapacitnější nebo jestli tu přistanou ufouni a řeknou, sorry, kuci, je to pí..vina. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Elektroauta jsou výhodná pro určitý způsob používání. Hodí se na časté krátké cesty, např. do práce, při rozvozu zboží (pošty), taxi apod., převážně po městě. Jejich účelnost klesá s rostoucí vzdáleností, rychlostí, zátěží, těžším terénem, nepříznivým počasím apod. Naproti tomu jim nevadí časté rozjezdy, popojíždění v kolonách, umí rekuperovat energii při brzdění nebo jízdě z kopce, je snazší je automatizovat…
0 Nominace Nahlásit |
Vložit energetický systém vyspělého Západu do rukou větru, deště a slunce, může jen idiotský fanatik.Takže zdražit elektřinu a potom elektrifikovat i auta je šílenost. Účelem je, aby auta nebyla pro každého, to je jasné.
Upravil/a: Ametyst
0 Nominace Nahlásit |
Některým odborníkům se to jeví, jako uspěchaný“ hurásystém“
Evropy.
Ale souhlasí s elektromobily ve něstech (rozvážky, doprava MHD, taxi,
městská policie atp.).
V USA si počkají, jak ten experiment dopadne a poučí se z toho ;D
Upravil/a: da ny
0 Nominace Nahlásit |
Podle mého názoru existují technologie, že by to bylo opravdu výhodné a skoro zadarmo. Problém je v tom, že Židi, co vlastní ropu, tak to chtějí mít tak nastavené, aby nepřišli o své zisky.
0 Nominace Nahlásit |
Elektromobilita nemá smysl, pokud se bude elektřina vyrábět v uhelných
elektrárnách. Výfuk bude jen jinde.
Část elektřiny pro Evropu by se mohla vyrábět v Africe na Saheře a
dodavat ji do Evropy. Slunce zde svítí celý rok.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Desertec
Upravil/a: Beno
0 Nominace Nahlásit |
Podle mně v té podobě jak se teď protlačují je to bláznovství asi
stejné jako s tím potlačováním žárovek. Nakonec tady ty žárovky
stejně máme, akorát je musíme vozit z Číny.
Elektrovozy mají své opodstatnění pro určitý typ využití. Pro dálkové
jízdy jsou na ho…
Pokud potřebuju dovézt potomka do školky, OK, potřebuju na nákup, OK.
Potřebuju dovézt rodinu k babičce, 300km, v zimě, v létě – tak to
už asi ne. A těch 300km chci dojet s jistotou a vč. rozumné teploty
v kabině, ne že tam dojedu když budu mít štěstí, a když ne, tak
zůstanu někde mezi poli…
A 1,5 mega za auto pro rodinu na 3 roky nedám. To by bylo bláznovství.
Také nepotřebuju sporťák. Potřebuju auto pro min. 5 lidí vč. dětských
sedaček a vč. zavazadel třeba na čtrnáctidenní dovolenou.
0 Nominace Nahlásit |
Jako alternativa pro mestsky provoz nebo na kratsi vzdalenosti je to urcite dobre. Ale v zadnem pripade ne jako nahrada!
0
před 1063 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dnes čirý Hurá(Ne)Systém, za 50 let (snad už) výhodné!
Ale to my tady už (většinou) nebudeme…
0
před 1037 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když che EU zakazovat auta se spalovacím motorem, tak by mohla alespoň na
dobu dočasnou povolit auta s hybridním pohonem nejlépe plung- in hybrid.
https://elektrickevozy.cz/clanky/co-je-to-hybrid-jak-funguje-nejvetsi-vyhody
Pro elektromobil je lepší mít vlastní fotovoltaickou, větrnou elektrárnu, mikrokogenerační jednotku. Dodávat do sítě, potom v době potřeby odebírat.
da ny: v USA nečekají, USA je 50 rozdílných států a třeba Kalifornie elektroauta podporuje (a koneckonců tam vznikla Tesla)
To máte tak, když čtete tyhle hurá články, které jsou mimo realitu. Jeďte se podívat do Norska, jaká auta tam většinově jezdí. Já tam byl a viděl to na vlastní oči. A že tam je kosa, nikomu nevadilo, ani baterkám ne. Osoby které nadávají na EV jsou jen ty, které žádný nevlastní…
Zrovna to Norsko je netypický příklad. Na elektroauta jsou tam velmi vysoké dotace a levná a čistá (vodní) elektřina.