Musíte napsat sídlo, a odkud jste tam jeli, alespoň zhruba, nemusíte přímo stanici, ať k vám nepřijde Don Rokio de la Kaufland y Znojmo, presidente del Club de autistas de Czecoslovaquia y patrón de los pasos de peatones y controlador de maquina de cafe y bandido de monedas de los carros y el dueño de una tableta plana y lenta vás pozvat do jídelny na nádraží na Schnitzel a limonádu (nebo tak něco). 😅
Já Peking, Čínská lidová republika. Respektive, abych byl úplně přesný, tak to bylo Svinov – Moskva Běloruskij Vahzal, Moskva Irkutskij Vahzal – Peking, a pak Pyongyang – Kaesong. V té době (2008) byl problém se spojením Peking – Pyongyang, protože ono to je asi, jako z Prahy do Těšína, ale s ohledem na rychlost vlaků v Zemi jitřní svěžesti se to jede celý den. A je to elektrický provoz, no a soudruzi, nějak, často vypínali proud, no a cestovka nechtěla riskovat, že budu mít třeba 900 minut zpoždění. No tak jsem (vlastně jedinkrát v životě) z Pekingu do Pyongyangu letěl. Taky dobrý, jako, ale tím pádem mám přerušenou tu linii, nebyl jsem vlakem v Kaesongu (mimochodem, dál dojet nejde 😅).
No a v Evropě? Asi Ploče je dál, než Pula nebo Zadar. Ale to je už od roku 2017 passé, respektive dojet se tam, saisonně, dá, ale neexistuje mezinárodní spojení ze sítě HŽ na síť ŽFBH, takže už to – zase – není přímá cesta vlakem.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? paul1, aliendrone před 570 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Praha – Burgas, měl 15 hodin zpoždění, stáli jsme v každé oné, někdy i v polích.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Filip84 Nahlásit |
dřív jen v rámci ČR (tedy tenkrát ČSSR), teď nikam, bo auto je mnohem pohodlnější…
0 Nominace Nahlásit |
Nejdelší jednorázová cesta v km byla asi Tokio – Kjóto. Nesmrtelný obdiv k japonským železnicím obecně, za takových podmínek by asi každý dal přednost vlaku před auťákem, i když hnízdenka nebyla z nejlevnějších. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
aliendrone: To jsem si musel najít, je to asi, jako z Ostravy do Prahy.
To víš, to je úplně jiný svět: oni řeší zpoždění, i když dojedeš do cíle ten samý den, jako! 🙄
To já nepoberu, můj přístup jde charakterisovat asi tak, jak jsem kdysi odpovídal jedné paní, co se ptala: „Nevíte, kdy jede vlak do Valašského Meziříčí?“ „Vím: za chvilu.“ „A přesněji nevíte?“ „Ale ovšemže: dneska.“ 🤷♀️😎
paul: To je zatím – pomineme-li teda vojenský transport 😅 – z těch, co tu napsali, nejdál!
Burgas je dál, než Rumunsko, protože do Bulharska musíš přes Rumunsko. přes Ruse nebo Vidin, a pak přes celé Bulharsko, a Bulharsko je veliký. Teda můžeš přes Beograd, jo, dá se, jedeš Wien Hbf, Semmering, Laibach, Zagreb, Slavonski Brod, Vinkovci, Beograd, a pak Dragoman, a už jsi v Sofii. A pak přes celý Bulharsko do Burgasu.
O tom kolují dosti nepříjemné zkazky, teda za Husáka, Honeckera a Ceausescu, že hlavně CFR – Rumuni, běžná praxe – prý – byla, že řekli, že lehátkový / lůžkový vagon má „poruchu“. A měl „poruchu“ tak dlouho, než se soudruzi nesložili na všimné, aby si soudruzi koloťuci „všimli“, že vagon „už“ nemá „poruchu“. Tos měl, potom, třeba 2,720 minut zpoždění! 😃🤷♀️
Emefej: Tož, to je, v podstatě, už téměř Kazachstán, že jo. 😎
Ale jo, to tak bylo, ty přímé vozy. Však, herr Švec, v tomto směru ještě „tahám kačera“, a já pamatuju přímé vozy Karlovy Vary – Krym, jo, nebo Karlovy Vary – Pitěr, a tak podobně, RŽD. Jo, a přímé vozy BC Wien – Minsk, třeba. A to není tak dávno, ani dvacet roků to není.
No jo, no: bejvávalo! 😅
Filip > jo, skoro na hranicích s Kazachstánem. Nejednalo se o civilní vlak, byl to vojenský speciál.
Emefej: Aha…
Tož, jestli to není tajné: to byl normální Militärzug, jakože – víš co – vojenský transport, jak se to u nás, nebo v Polsku třeba víc, ještě vozí: prostě, původně 3–4 vagony Bt-k, dneska má CDC Bc lehátka, že aby si vojclové mohli i lehnout, co mají právě taky kamna a kotel, protože mašina nákladního vlaku ti elektřinou, ani parou, vlak nevytopí, no a za tím ty nákladní vagony plné tanků, PV3S, co já vím, v tý době, GAZ-69, atp.? No a tak když to jelo, tehdy, na trať SŽD, tak to ale musely být přechodové vagony, ze dvou důvodů: široký rozchod, no a návěst „konec vlaku“ na osobních vlacích v „Ruské říši“ vždycky byla, je a bude tvořena třema červenými světly, ne dvěma, tak podle toho ten vagon poznáš na první pohled: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/200706/DSC02815.jpg.
Nebo vám dáli přímo ruské, ne UIC, vagony, prostě „mjest 18“, „mjest 36“ a plackarty „mjest 54“? Protože když jely tady ty ruské „stodoly“ po síti ČSD, jako třeba ty neveřejné D-Zugy Milovice – Moskva, tak – krom toho, že to bylo neskutečně těžké, ta souprava, protože Rusové s sebou vozili krámy – tak s tím byla hromada opatření – tunely musel projíždět tak, aby byla volná protější kolej, na výhybkách musel stát – tolik a tolik – metrů od námezníku, protože kdyby stál před námezníkem, tak by do těch vagonů mohla jebnout protijedoucí souprava atp. Já si to všecko nepamatuju, něco jsem četl, něco říkali koloťuci, a teď jako – víš co – bylo těch informací dost a všecky na jedno brdo.
Drap: To bude asi Constanta, co? Nejdál je Mangalia, za Ceausescu se dalo dojet ještě do Navodari, dnes už tam jezdí jenom nákladní vlaky.
elkon: Ani, co já vím, na vojně jsi nejel? Nebo do školy, na vejlet, nebo tak něco? Opravdu nikdy?
Na vojnu jsem jel do Prahy. A z Prahy jsme jezdívali na Doupov, ale to je
relativně „za bukem“.
A co si pamatuji, tak do těch Beskyd jsme jeli přes Prahu do Ostravy a odtud
nějakou lokálkou do Rožnova, nebo do Frenštátu. Už přesně nevím. No a
odtud na místo pobytu Pustevny hotel Tanečnica. To bylo nějakým autobusem.
Vím jen, že to bylo po té silnici z Ráztoky, která je už nyní pro
dopravu zavřená. Vím to, protože jsme tam byli před lety na dovolené.
A ta silnice se používala pro sjezd koloběžek.
elkon: Tak to jste jeli do Frenštátu pod Radhoštěm, protože kdybyste jeli do Rožnova pod Radhoštěm, tak byste z Prahy nejeli do Ostravy, ale do Hranic, a pak na Púchov, do Val.Meziříčí je to 26 km, kdežto z Hranic do Moravské Ostravy hl.n. je to dalších 58 km, a pak dolů, směr Frýdlant nad Ostravicí, je to do Valašského Meziříčí, pokud se dobře pamatuju, 72 km. To by nedávalo smysl.
Ta silnice, co popisuješ, vede na Poustevny z Trojanovic. Ona je opravená, je relativně ouzká, a ano, je tam zákaz vjezdu motorových vozidel. Já tam jel, tak 4 – 5 roků zpátky, na kole, ale dolů (z Pousteven) a v noci, a i tak jsem držel Tempo 15, protože tam sletět ze srázu, tak to fakt nechceš! 😅
Nepsal jsem, že jsem nikdy nejel, ale že nejezdím. Moje cesty vlakem nestojí za řeč s ohledem na délku. Ale vzpomínám si, že jsem kdysi jel se spolužáky z učiliště na nějakou akci za odměnu do Beskyd. Takže to je vlastně nejdelší cesta (Plzeň-Rožnov p.R.).
elkon: Plzeň – Praha je 109 km (to si pamatuju, Plzeň je mnou docela využívaný uzel), Praha – Val.Meziříčí 327 km, no a regionální dráha do Rožnova pod Radhoštěm má 13 km. Takže cca 460 km. A ta trať Plzeň – Praha je díky přeložce skrze koridorisaci o trošku kratší, nevím už, jestli 5 km, tak nějak, než byla.
Však otázka nezněla, jestli a jak často, a kam atp., kdo jezdí vlakem. Otázka zněla, kam jel nejdál, a Tys jel skoro 460 km, což na naše poměry není až tak úplně krátké, jako. Je je míň, než jel Don Rokio do Prahy, třeba. A taky napsal! 😎