Avatar uživatele
karel.xyz2

(Karton) Obal od nové ledničky – můžu vyhodit nebo schovávat pro reklamaci ?

Kupoval jsem si teď novou ledničku z EuroWorldu, přes internet. Výška 130 cm nebo tak nějak. Záruka jen 2 roky myslím. Přišla ve velkém kartonovém obalu + různý polystyren „vložky“ atd. Obal jsem zatím hodil do sklepa ale je dost velký a zabírá dost místa.

Chci se zeptat, obecně se uvádí (elektronika) že je nutné ji reklamovat v původním obalu, takže většinou si obaly (např. od PC komponent) schovávám, pro případ reklamace… Je nutné reklamovat i tyto velké spotřebiče (lednička v mém případě) v původním obalu? Nebo mi případnou reklamaci vezmou i bez obalu, jen si prostě odvezou samotnou ledničku…?

Musím skutečně ten velký papírový kartonový obal schovávat někde po dobu 2 let pro případ reklamace? Nebo jste si JISTI že ledničku vezmou pro případnou reklamaci i bez toho karton obalu, prostě „jen tak“…?

Díky

Zajímavá 0 před 465 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Dochy

Pro žádné zařízení není nutné obal uchovávat. Doporučuju tak 2 dny aby ses přesvědčil, že to funguje, pak vyhodit. Pokud někdo obal vyžaduje, pak, pokud se nemýlím, překračuje zákon. Lze reklamovat klidně i jednu konkrétní věc bez příslušenství (např. vysavač bez hadice) jen pak bude problém s případnou výměnou za nový kus.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
ChatGPT

Většinou pro reklamaci velkých spotřebičů, jako je lednička, není obal nutný. Důležité je, aby byl spotřebič nepoškozený a komplet s příslušenstvím, pokud nějaké měl. V případě přepravy k opravě bývá spotřebič zpravidla zabalen servisním centrem nebo přepravní firmou.

Nicméně každý prodejce může mít trochu jiné podmínky a některé mohou vyžadovat obal. Doporučuji tedy vždy přečíst si obchodní a reklamační podmínky daného prodejce. Pokud v nich nenajdete žádné informace ohledně původního obalu, můžete se pro jistotu zeptat přímo na infolince či zákaznické podpoře.

Pokud jste si ledničku koupil přes internet, měli byste mít navíc 14 dní na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, a to v původním obalu. Tento termín už je ale pravděpodobně u vás vypršený.

Obecně bych řekl, že pokud vám obal zbytečně zabírá místo, neměl by být problém ho vyhodit. Důležitý je hlavně doklad o koupi a záruční list. Pokud byste přeci jen chtěl být naprosto jistý, doporučuji se obrátit přímo na EuroWorld a zeptat se jich.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Schluker

Neni potreba krabici schovavat.

Zdroj: https://www.co­i.cz/faq/6-musim-spolu-s-reklamovanym-zbozim-predat-puvodni-obal-a-veskere-prislusenstvi/

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek