Avatar uživatele
klumprt

Kde se u některých spoluobčanů bere ta neotřesitelná důvěra v pana premiéra?

Já chápu, že skandály prodělali i mnozí jeho předchůdci a někteří i srovnatelné. Ale to přece není důvodem k důvěře. Já chápu, že jde patrně o vlastním byznysem nejbohatšího premiéra historie. Ale to nezaručuje, že už nechce víc. Rozumím i některým dalším indiciím, které by mohly nasvědčovat tomu, že to s touhle zemí myslí dobře. Rozumím i tomu, co lidi trápí (často mě štve to samé), a tomu, že on to dokáže vystihnout a slíbit že to vyřeší. Slibovali i jiní a kdeco. Proč by tenhleten měl už tutově všechno dodržet, co slíbil?
Myslím si, že základním nastavením každého demokratického voliče by měla být nedůvěra. Ke všem. Ke všem těm ksichtům, co na nás hledí z billboardů a z plakátů. Nevěřím nikomu. Před volbami si co nejpečlivěji vyberu někoho (stranu) komu svoji důvěru propůjčím. PROPŮJČÍM. To znamená, že dotyčný zůstává pod mým dohledem a může o moji důvěru přijít. Důvěru propůjčuji z nutnosti, protože volit chci. Kdo nevolí, nemusí nic propůjčovat. Propůjčení důvěry z nutnosti znamená, že musím, jak se říká, zpravidla volit „menší zlo“. Někdo se s tím nerad smiřuje, ale já už to po tolika volbách považuju za naprosto normální.
Jenže se zdá, že jsou lidé, kteří tak moc touží volit dobro, že udělí svou důvěru jaksi natrvalo, neodvolatelně nebo doživotně. A nechtějí si přiznat, že udělali chybu, a brání se tomu tak sveřepě, že končí v jakémsi iluzorním světě vedeném moudrým a neomylným vůdcem k těm nejsvětlejším zítřkům.

A z toho já mám obavy. Ono to tu už bylo. A lidi se v podstatě odposledně nezměnili.

Zajímavá 9Pro koho je otázka zajímavá? annas, Alesh, Hlada, paul1, jáára, Zvědavý, Klaproth, hapiky, Michala11 před 1985 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Taky souhlasím. A ještě dodám, že při průšvihu jeho předchůdců byli z politiky opravdu vypuzeni a to i za pohé, byť později spíše neprokázané podezření. A tenhle… nejen že slibuje nesplnitelné, ale vede tuhle republiku čím dál do většího průšvihu. Zplundroval důchodovej oučet víc, než všici jeho předchůdci dohromady, ale to nikdo nevidí. Zplundroval veškeré rezervy z privatizací a z výnosů z podílů v akciovkách kde má stát zastoupení… Prostě jsme na nule, ba bych to viděl ještě hůř. Ale to nikomu nevadí, bo jeden a půl milionům lidí záleží spíšed na koblize, ale důsledky pro budoucnost nejen, že nevidí, ale ani vidět nechtějí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Důvěřovat někomu neotřesitelně = fanatismus. Hitler, Stalin, Mao… mohli bychom dlouho pokračovat. Jak se říká: důvěřuj, ale prověřuj. No a o tom ta demokracie a volby jsou. Zklamal jsi mně pane politiku? Tak táhni!

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Arne1

Souhlas. Taky to nechápu. A to jsem důchodce…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Musím říct, že to vidím hodně podobně, ale asi bych to nedokázal takhle pěkně zformulovat. 😉
Já mám takovou teorii… že Česká republika je takové pomezí mezi východem a západem. Zatímco od nás na západ by takový politik byl už dávno od válu a možná i za mřížemi, tak na východ od nás by stál tvrdě na piedestalu, již s o dost silněji uchopenou mocí. U nás, kde my občané jsme jakási směska převážně evropských národů (východních a západních), někdo víc inklinuje k západnímu, jiný za k tomu východnímu „modelu“.
Je to podle mě o inteligenci těch lidí ale hlavně o přehledu a schopnosti kritického myšlení, to je to, co těm voličům chybí. Většinou mají takové zkratkovité myšlení, rychle jsou s tím hotovi. Naskakují si na ty bláboly, nechávají se lehce manipulovat. Chtějí vůdce, protože nechtějí přemýšlet, ten jim řekne, co je správně, co je dobré a co špatné atd.
Mnohdy taky slýchám od těchto, často postarších osob, názor, že oni všechno zažili, něco dokázali, vše si pamatují, jsou tudíž moudří, tudíž oni mají pravdu.
Babiš měl i jednu nespornou výhodu, že nastoupil v době, kdy ekonomika šlapala a na té vlně se prostě svezl, teď nastali prvotní záseky a ejhle, už se tu hází chybějícími miliardami, resp. desítkami miliard. Ta se asi necháme překvapit, jak to dopadne, ne? 🙂 Co jiného nám zbývá, že?
Jinak co se voleb týče, vždy přemýšlím „nadstranicky“, vlastně asi stejně jako ty. Prostě stranu si vybírám, nevolím dogmaticky furt tu samou. A jeden princip tedy uplatňuji hodně silně… pokud by strana, kterou bych chtěl volit vypadala na to, že vyhraje na plné čáře, tak v tu chvíli ji volit nebudu, protože to vždy zavání ohrožením demokracie.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
hapiky

Nejvyšším faktorem neotřesitelnosti Babiše v jeho straně je jeho nenahraditelnost. Babiš je Ano, Ano je Babiš. Kdo by to chtěl změnit, nemá šanci.
Jinak voliči zřejmě milují, jak ze všeho Babiš dokáže vykličkovat, vše přemalovat k obrazu svému, všechny tzv.přečúrat. To je silná munice pro voliče. Když to půjde s ekonomikou k ledu, nevadí, dotace pro Agrofert potečou dál, pár voličů odejde, vlak jede dál.
Podobné jak hladomor v S.Koreji: Kim řekne, já žádný necítím, a vše je v pořádku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rokio

Já jsem optimista. Nevolím to nejmenší zlo, ale volím dobro. Za zlo považuji komunisty a za dobro považuji většinu stran.

Jde mi o volební program dané strany a ne o skandály. Volím stranu, která uznává nejkladnější hodnoty a snaží se Česko pozvednout k výšinám.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Zatím jsou to vše jen dohady, až bude konkrétní výsledek, pak se podle toho zařídím. Zatím jen pár zoufalců zbláznilo manipulativní pražáky a snaží se i mimo Prahu. A pokud jde o Babiše, je jen jeden z celku. Ve vládě mají všichni stejný hlas při hlasování. A řadu věcí musí schválit parlament. Jeden člověk o ničem nerozhoduje.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

K té víře – myslím, že je to z velké části jistá setrvačnost. A ještě k slibům – někteří lidé se rádi nechají oklamat. Teď je to dobře vidět v Anglii – ti, co slibovali a přitom lhali (a ještě se k tomu i přiznali) mají znovu podporu a derou se k moci a nikdo je nepotrestá. Člověk na rozdíl od zvířete je lehce oklamatelný – zkuste slíbit psu, že dostane zítra kostičku. Nezareaguje, kašle na sliby.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Možná ta důvěra pochází od lidí kteří zpravodajství a dění kolem sebe moc nesledují a posledně premiéra viděli na náměstí když od něj dostávali koblihu. V takovém případě bych rozuměl tomu že proti němu nic špatného nemají, protože se k nim při osobním setkání jistě choval hezky a něco zajímavého jim slíbil, pokud ho zvolí. Je možné že premier právě na tuto skupinu lidí v předvolebních kampaních zacílil tak efektivně, že z nich většina skončila v řadách pevného jádra voličů ANO, ale je to jenom spekulace …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Současná vláda, nejlepší jakou jsme měli!!! Nic ti není do toho, kde se ve mně co bere. Stačí se ohlédnout a porovnávat.

Premiér takový, jaký má být, nezávislý na penězích. Také ti šlápl na kuří oko?
Všichni ve vládě a v parlamentu jsou rádi, že zavedl EET. Nechtějí nosit svoji kůži na trh, ale berou to všemi deseti! Zavedení EET je velmi správný a nutný počin.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Já jak hledám v historii tak A. Babiš zbohatl podle zákonů / někdy i na hraně / které vytvářeli poslanci a vláda pokud šlo v té době cokoliv porcovat a po dlouhých letech některým modrým a růžovým ptáčkům šlápl na kuří očka. Rovněž kdo vytvářel zákony na dotace jeho předchůdci a nýní tak trochu přiškrcení budou protestovat, stávkovat, občas mladému žhavci nakukují aby žaloval a pod. Pravděpodobně se toho mnoho nezmění, alespoň některá kouzla dostanou správný název. A. Babiš odejde z politiky a i Zeman a část národa bude dále kňourat, národ je rozpůlen, a to nejsem příznivec koblihový, ani žalobníčkový, rudých, modrých, růžových, svatých, botánkových a podobných slibotechen.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
elkon

Alesh: kdybys navštěvoval hodiny dějepisu, tak nebudeš plácat nesmysly o nějaké směsce lidí. K tomu by mohlo dojít, kdybychom k nám pustili přivandrovalce, kteří se do Evropy snaží dostat (zatím o nás naštěstí moc zájem nemají). A co se týká voleb, tobě nejde o to, abychom se měli lépe, ale abys měl jiný názor než většina. To znamená, že lidi jako ty, naší zemi nic nepřinesou, jde ti jen o to, odlišit se. Klidně se připojíš k těm křiklounům na Václaváku, kteří se nechají manipulovat trojicí kluků, aniž by čekali na konečné výsledky šetření v několika kauzách. Protože moderní je dnes nadávat na vše.

před 1985 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
klumprt

„v několika kauzách“. Zatím je těch kauz asi málo. Kolik kauz, nebo v jakém objemu milionů by bylo potřeba, aby to otřáslo důvěrou v premiéra?
Čekat na konečné výsledky šetření? Jako do pravomocných rozhodnutí soudů? To ho tam máme nechat třeba 8 let, aby si hospodařil v klidu s našimi a evropskými penězi?

před 1985 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
elkon

Zřejmě ti presumpce neviny nic neříká a stejné to je s těmi křiklouny. Podle opozice je potřeba Babiše zlikvidovat, protože odkrývá jejich sviňárny. Doma se jim to nedaří, tak to zkouší přes Brusel.

před 1985 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
klumprt

Kolik vlastně těch sviňáren už odhalil? S tou presumpcí viz Edison.

před 1984 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Od kdy se důvěra odvíjí o viny, či neviny??? Pořád se tu zaměňuje dúvěra a důvěryhodnost s beztrestností… Ta je dána pravomocnými rozsudky, kdežro důvěra je dána činy, výroky, chováním… O vině a trestu rozhoduje soud, o důvěře občané. Je ti ten rozdíl jasný? A co ty nesmysly o nezávislosti na penězích?? Kdes k tomu přišel, proboha? Vládu ovládá ANO – Bureš. Padlament ovládá vláda – ANO – Bureš. Takže i toto je bohabustý Tvůj nesmyslný blábol. Poslední pojistkou je jakž takž senát, ale ten chce taky ovládnout, nebo zrušit. Vnímáš, kam směřuje? Kam by to taky mohlo dostpět snížením poslanců na polovinu? Vidíš, kam směřuje jeho uvažování? Změna z poměrného na většinový systém!!! A to všechno najednou!! To přeci neznamená nic jiného, než vládu a moc do rukou jediné strany – ANO – Bureš!!! Děkuji.. tohle opravdu ne.. i kdyby měl kolem hlavy svatozář…

před 1984 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Arne1

Rokio: K těm komunistům – všiml sis, že v rámu EP hlasovali mnohdy daleko rozumněji než jiné strany ? Je to takový paradox.

před 1985 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Rokio k tomu co si napsal snad jen tolik, zkus si alespoň jednou v životě vyplnit volební kalkulačku zde https://voleb­nikalkulacka.cz a velmi rychle zjistíš, že se názorově s drtivou většinou stran rozcházíš a s mnohými možná i mnohem víc než s tou KSČM

před 1985 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Rokio, to je pěkný nesmysl… Jakýkoli program, ve kterém někdo napíše: „já(my) zařídíme… (cokoli)“ je totální nesmysl a vím rovnou, že to je lež. Nikdo nic nezařídí ani neudělá bez ostatních, bez ústupků a kompromisů. Teda pokud nepůjde o diktaturu, nebo jiný druh autokracie. Problém je v tom, že pokud vidím lež už ve volebním progrtamu, automaticky takový subjekt u mě ztrácí jakoukoli důvěru.

před 1985 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

oni to tak píší záměrně aby měli alibi, Zařídí to když dostanou od voličů mandát a to minimálně 50% 🙂 pokud bude nižší, není to jejich vina ale vina voliče 🙂 prostě alibismus

před 1985 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek